به گزارش اکوایران: محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در خصوص نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس اظهار کرد: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس را دیروز دریافت کردیم و از صبح امروز به صورت پیامکی به داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام کردیم. از ظهر هم برای داوطلبانی که ردصلاحیت یا عدم تایید صلاحیت شده‌اند، پیامک فرستادیم. همچنین نتایج را به فرمانداری‌ها و روسا و دبیران ستادهای انتخابات استان‌ها اعلام کردیم.

او در ادامه افزود: کسانی که اعتراض دارند از ۱۷ تا ۱۹ دی فرصت دارند به صورت مجازی اعتراض خود را ثبت کنند و شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن فرصت رسیدگی به اعتراضات را دارد.

گفتنی است هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده بود: بیش از ۱۱ هزار نفر توسط هیات‌های نظارت انتخابات تایید صلاحیت شدند. همچنین ۲۷۵ نفر از نمایندگان مجلس فعلی در انتخابات پیش رو ثبت نام کردند که ۲۶ نفر از آنها تایید صلاحیت نشدند که می‌توانند شکایت کنند تا شورای نگهبان صلاحیت آنان را بررسی کند.

البته لازم به ذکر است که لیست اسامی رد صلاحیت شده‌ها در سایت‌های خبری مختلف، با یکدیگر مغایرت دارند. لذا هنوز اطمینانی در خصوص صحت تعداد و اسامی منتشر شده وجود ندارد.

صلاحیت نمایندگان چه شهرهایی توسط شورای نگهبان رد شد؟

طبق اعلام  خبرگزاری دولت تمام نمایندگان فعلی پایتخت توانستند تاییدیه صلاحیت خود را از شورای نگهبان‌ کسب کنند و علاوه بر آن تعداد زیادی از داوطلبانی که در هیات اجرایی عدم صلاحیت یا عدم احراز شده بودند پس از بررسی اعتراض ها، صلاحیت آنها به تایید رسیده است که علی مطهری مسعود پزشکیان، محمدباقر نوبخت،غلامرضا تاجگردون از جمله این افراد هستند.

در ادامه در این خبرگزاری به نقل از شورای نگهبان، اسامی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که در انتخابات دوازدهم مجلس رد صلاحیت شده‌اند به شرح زیر آمده است:

استان خوزستان:
قاسم ساعدی از حوزه انتخابیه دشت آزادگان
سید لفته احمد نژاد از حوزه انتخابیه خرمشهر
سید مجتبی محفوظی از حوزه انتخابیه آبادان
سید محمد مولوی از حوزه انتخابیه آبادان
فریدون حسنوند از حوزه انتخابیه اندیمشک
سهراب گیلانی از حوزه انتخابیه شوشتر
جلیل مختار از حوزه انتخابیه آبادان

گلستان:

امانقلیج شادمهر از حوزه انتخابیه گنبد کاووس

غلام علی کوهساری از حوزه انتخابیه ازادشهر

فارس:

علیزاده از حوزه انتخابیه رستم

جلال رشیدی کوچی از حوزه انتخابیه مرودشت

خراسان رضوی:

احسان ارکانی از حوزه انتخابیه نیشابور

حجت الاسلام  اکبر احمد پور از حوزه انتخابیه  خواف و رشتخوار

جلیل رحیمی جهان آبادی از حوزه انتخابیه تایباد

لرستان:

محمد خدابخشی از حوزه انتخابیه الیگودرز

کردستان:

سید مهدی فرشادان از حوزه انتخابیه سنندج

محسن فتحی از حوزه انتخابیه سنندج

همدان:

 فتح الله توسلی از حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ

آذربایجان شرقی:

احمدعلیرضا بیگی از حوزه انتخابیه  تبریز

الله وردی دهقانی از حوزه انتخابیه ورزقان

کرمان:

شهباز حسن‌پور از حوزه انتخابیه سیرجان

استان تهران:

احمد رسولی‌نژاد از حوزه انتخابیه دماوند

استان مازندران:

علی کریمی فیروزجایی از حوزه انتخابیه بابل

آذربایجان غربی:

جلال محمودزاده از حوزه انتخابیه مهاباد

گفتنی است نام 24 نفر در این لیست ثبت شده است؛ در حالیکه در ابتدای خبر ذکر شده بود 26 نفر از نمایندگان فعلی رد صلاحیت شده‌اند. 

به نقل از سرویس استانی خبرگزاری فارس، احمد دنیامالی، نماینده فعلی بندرانزلی در استان گیلان نیز در لیست تایید صلاحیت نشده‌ها قرار دارد. همچنین بهمن محمدیاری نماینده ادوار پنجم، هفتم و هشتم مجلس در حوزه انتخاباتی تالش، ماسال و رضوانشهر استان گیلان نیز رد صلاحیت شده است که در برخی از خبرگزاری‌ها، نام حسن محمدیاری، برادر بهمن محمدیاری، نماینده کنونی تالش، ماسال و رضوانشهر در لیست تایید صلاحیت‌نشده‌ها دیده می‌شود؛ که باید دید در نهایت کدام برادر رد صلاحیت شده است.