به گزارش اکوایران، استفان سژورنی سیاستمدار فرانسوی، عضو پارلمان اروپا و رهبر گروه لیبرال، می‌گوید که انتخابات ژوئن می‌تواند منجر به از دست دادن تسلط طرفداران اتحادیه اروپا بر پارلمان اروپا شود. او همچنین درباره بازگشت احتمالی به «رادیکالیسم» دهه 1930 هشدار داد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که راست افراطی می‌تواند گروه رنیوی سژورنی را به جایگاه چهارم بکشاند و اکثریت مشترک آن با حزب راست میانه ای‌پی‌پی و سوسیالیست‌های چپ میانه را تهدید کند.

سژورنی گفت: «خطر یک اروپای غیرقابل کنترل امروز واقعی است.»

با این حال، او گفت که اگر طرفداران اروپا در یک کمپین پر انرژی مبارزه کنند، ممکن است آرا تغییر کند. «من فکر می‌کنم این ایده که تاریخ تکرار می‌شود، درست نیست. اما من نمی‌خواهم خودم را در همان شرایط دهه 1930 ببینم. بنابراین ما یک مسئولیت جمعی داریم تا مردم را متقاعد کنیم که جایگزین‌های دیگری برای افراط‌گرایی وجود دارد.»

سژورنی، وکیلی که به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نزدیک است، اعتراف کرد که حزب او با نبردی سخت در فرانسه روبرو شده است، جایی که حزب راست افراطی مجمع ملی مارین لوپن در نظرسنجی‌ها برای رأی گیری 6 و 9 ژوئن حدود 10 امتیاز جلوتر است.

با این حال، او گفت که مشکلات بزرگی که کشورش و اروپا با آن روبرو هستند، از جمله مهاجرت، تغییرات آب و هوایی و تهدید روسیه، مستلزم اقدام در سطح اروپایی است.

«پوپولیست ها و راست افراطی اساساً بر ناتوانی دولت های ملی در حل مشکلات تکیه کرده‌اند.»

رنیو در ماه مارس مانیفستی را با راه حل‌های اروپایی برای این مسائل تنظیم خواهد کرد. او همچنین از اعلام چارلز میشل، رئیس شورای اروپا و لیبرال برای نامزدی در پارلمان استقبال کرد.