به گزارش اکوایران، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) گفت که به دلیل «اقدامات غیرقانونی و خطرناک» علیه کشتیرانی دریای سرخ، رزمندگان یمن «مسئول خواهند بود».

به نوشته الجزیره، سنتکام گفت که نیروهای ایالات متحده و بریتانیا با حمایت استرالیا، کانادا، هلند و بحرین «حملات مشترکی علیه حوثی‌ها با هدف کاهش توانایی نظامیشان انجام دادند».

به گفته سنتکام، سامانه‌های راداری، تأسیسات دفاع هوایی، انبار تسلیحات و سایت‌های پرتاب پهپادی و موشکی مورد حمله قرار گرفتند.

مایکل اریک کوریلا، فرمانده کل سنتکام گفت: «ما نیروهای حوثی و حامیان آن‌ها را مسئول حملات غیرقانونی و بی‌ملاحظه به کشتیرانی بین‌المللی می‌دانیم که تاکنون ۵۵ کشور را تحت تأثیر قرار داده و جان صدها دریانورد از جمله آمریکایی‌ها را به خطر انداخته است».

ارتش آمریکا رهبری ائتلافی دریایی متشکل از ۱۲ کشور را برای مقابله با حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در دریای سرخ بر عهده دارد. حوثی‌ها اعلام کرده‌اند که در حمایت از مردم فلسطین و غزه در برابر اسرائیل، تا زمانی که جنگ پایان نیافته و کمک‌ها به غزه ارسال نشود، حملات خود را ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش سنتکام، از ۱۷ اکتبر ۲۷ مورد حمله حوثی‌ها به کشتی‌های دریای سرخ گزارش شده است.

روز چهارشنبه، نیروهای سنتکام ۱۸ پهپاد انتحاری حوثی‌ها، دو موشک کروز ضدکشتی و یک موشک بالستیک ضدکشتی را سرنگون کرده و از «حمله‌ای پیچیده» که به ادعای آمریکا ده‌ها کشتی خطوط کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کرد، جلوگیری کردند.