به گزارش اکوایران، به نقل از خبرگزاری ایرنا، روز سه شنبه وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه، «نصیر عبدالمحسن» سفیر عراق در تهران فراخواند.

این وزارتخانه افزود که هدف از این فراخوانی، رایزنی و مشورت در پی حملات اخیر ایران به اربیل است.

به نوشته ایرنا، پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه شب گذشته خبر داد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه شمارۀ ۳ خود اعلام کرد که مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده و منهدم کرده است.

هم‌چنین، وزارت ‌خارجه عراق در اولین اظهارنظر رسمی خود درباره حملات موشکی به اربیل، اعلام کرد که دولت عراق این رفتار را تجاوز به حاکمیت کشور و امنیت مردم عراق و سوء استفاده از حسن همجواری می‌داند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت ‌خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت جمهوری عراق حمله ایران به شهر اربیل را به‌عنوان بمباران اماکن مسکونی امن با موشک‌های بالستیک که منجر به تلفات غیرنظامی شد، به شدت محکوم می‌کند. »

در این بیانیه آمده است: «دولت جمهوری عراق این رفتار را تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت مردم عراق می‌داند. چنین اقدامی به حسن همجواری و امنیت منطقه لطمه می‌زند. بغداد تایید می‌کند که تمامی اقدامات قانونی از جمله شکایت به شورای امنیت را ‌انجام خواهد داد.»

این در حالی است که سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

در اطلاعیه سپاه آمده است: این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است