به گزارش اکوایران؛ رئیس سازمان حج و زیارت روز سه‌شنبه اعلام کرد که امکان بازگشت پول زائران عمره از امروز فراهم شده است و زائرانی که ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان بابت این سفر پرداخت کرده بودند، می‌توانند به دفاتر زیارتی مراجعه و سفر خود را لغو کنند.

به گفته او، پس از ارائه درخواست کتبی از سوی زائران که تمام مراحل ثبت‌نام خود از جمله واریز هزینه‌ها را به انجام رسانده‌اند مشکلی برای استرداد وجه آنها وجود ندارد و پس از ارائه درخواست کتبی و طی مراحل اداری وجه آنها ظرف ۴۸ ساعت از سوی بانک مرکزی به حسابشان واریز خواهد شد.

براساس تاکید سیدعباس حسینی، پس از بازگشت هزینه، مشکلی در فیش و اولویت ودیعه‌گذاران پیش نمی‌آید.

با این حال، رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرده که بنای ما بر لغو عمره نیست، چون تمام تدارکات لازم در زمینه اسکان، حمل و نقل و تغذیه فراهم شده و حتی نیروهای ستادی سازمان حج و زیارت (در عربستان) مستقر هستند، از طریق وزارت امور خارجه و مسئولان حج عربستان پیگیر برقراری عمره مفرده هستیم و امیدوارم تا چند روز آینده پروازهای عمره آغاز شود.

قرار بود که وضعیت اعزام زائران حج عمره از 25 دی پس از لغو پروازها از 13 دی مشخص شود که به همین دلیل، بسیاری از زائران خواستار انصراف از سفر و بازگشت هزینه هستند.

با این حال، بیش از ۱۳ هزار ویزای عربستان صادر شده که با دلار ۵۰ هزار تومانی مبلغ آن بیش از ۷۵ میلیارد تومان می‌شود.