به گزارش اکوایران، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت که این پادشاهی «بسیار نگران» است که تنش‌ها در دریای سرخ از کنترل خارج شده و درگیری در منطقه را تشدید کند.

شاهزاده فیصل بن فرحان به فرید زکریا از سی‌ان‌ان گفت: «منظورم این است که البته ما بسیار نگران هستیم. منظورم این است که می‌دانید، ما در شرایط بسیار سخت و خطرناکی در منطقه هستیم و به همین دلیل است که ما خواستار کاهش تنش هستیم.»

به گزارش رویترز، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که این پادشاهی به آزادی دریانوردی اعتقاد دارد و خواهان کاهش تنش در منطقه است. به گفته او: «البته ما به آزادی دریانوردی بسیار اعتقاد داریم و این چیزی است که باید از آن محافظت شود. اما ما همچنین باید از امنیت و ثبات منطقه محافظت کنیم. بنابراین ما بسیار بر تنش‌زدایی از وضعیت تا حد ممکن متمرکز هستیم.»

از هفته گذشته، ایالات متحده حملاتی را در یمن آغاز کرده است، و این هفته حوثی‌ها را به لیست گروه‌های «تروریستی» بازگرداند. 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که حملات هوایی ادامه خواهد داشت، حتی اگر او اذعان داشته باشد که ممکن است حملات در دریای سرخ را متوقف نکند.

این رویارویی خطر گسترش درگیری را فراتر از غزه تحت کنترل حماس دارد، جایی که وزارت بهداشت محلی می‌گوید بیش از 24000 نفر، یا بیش از 1٪ از جمعیت 2.3 میلیونی غزه، در حمله اسرائیل کشته شده‌اند.