به گزارش اکوایران، به تازگی عملیات نظامی اسرائیل در منطقه رفح آغاز شده است. رفح همان منطقه‌ای است که در ابتدای جنگ، مردم فلسطین در غزه تشویق می‌شدند به آن پناه ببرند تا عملیات نظامی در شمال غزه جریان پیدا کند.

حالا اما به نظر می‌رسد اسرائیل تصمیم گرفت دامنه جنگ را گسترش دهد و وارد جنوب غزه شود. یکی از مشکلات بزرگ اینجاست که بیش از ۱.۵ میلیون نفر از حدود ۲ میلیون جمعیت غزه در حال حاضر در این منطقه زندگی می‌کنند.

در واقع بعد از حمله اسرائیل به شمال غزه، همه از شمال این شهر به جنوب آن پناه بردند و در چادرها زندگی را از سر گرفتند. حالا که دامنه جنگ گسترده‌تر شده، جان همه این انسان‌ها هم در خطر است.

حملات اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر تا کنون (۱۲ فوریه) منجر به از دست رفتن جان ۲۸ هزار و ۳۴۰ فلسطینی شده و در عین حال بیش از ۶۸ هزار زخمی بر جای گذاشته است.

از آن‌جا که جمعیت رفح به دلیل هجوم فلسطینی‌ها به این منطقه، ۵ برابرِ حد معمولش شده، شرایطی وخیم به لحاظ انسانی پیدا کرده است. مردم در این منطقه به آب سالم، امکانات بهداشتی و مواد غذایی دسترسی ندارند. حالا بزرگ‌ترین بحران برای آن‌ها، بمب‌های اسرائیلی است که هر جا می‌روند، تعقیبشان می‌کنند.

در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که وضعیت در رفح به چه صورت است و انتظار می‌رود چه اتفاقی در ادامه رخ دهد.