به گزارش اکوایران، پوتین گفت ریاست‌جمهوری بایدن برای روسیه بهتر از ریاست جمهوری ترامپ است.

به نوشته سی‌ان‌ان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی، به پاول زاروبین، روزنامه نگار طرفدار کرملین گفت که ریاست‌جمهوری جو بایدن برای روسیه بهتر از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است.

پوتین در پاسخ به سوال زوریبین در مورد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، گفت بایدن برای روسیه بهتر است «زیرا او فردی با تجربه‌تر است، او قابل پیش‌بینی است، او یک سیاستمدار قدیمی است». او افزود: «روسیه با هر رهبر ایالات متحده که اعتماد مردم آمریکا را جلب کند، همکاری خواهد کرد».

پوتین همچنین گفت که برای قضاوت در مورد اقدامات دولت فعلی باید به «موضع سیاسی» آن نگاه کرد. پوتین با اشاره به جنگ روسیه در اوکراین گفت: «من معتقدم که موضع دولت فعلی بسیار مضر و اشتباه است».

به ادعای پوتین، اگر توافقات در جلسه مارس 2022 در استانبول حفظ می شد، این جنگ «می‌توانست بیش از یک سال و نیم پیش تمام می‌شد». البته پوتین مشخص نکرد که به چه توافق‌هایی اشاره می‌کند.

رئیس جمهور روسیه هم‌چنین گفت که متاسف است که «اقدامات فعال در اوکراین را زودتر از فوریه 2022 آغاز نکرد» و مدعی شد که رهبران غربی به روسیه در مورد «گسترش ناتو به شرق» دروغ گفته‌اند. پوتین گفت: «ما نگران احتمال پیوستن اوکراین به ناتو بودیم و هستیم، زیرا این ماجرا امنیت ما را تهدید می‌کند».

پوتین همچنین مدعی شد که قراردادهای مینسک، پروتکل آتش‌بسی که در سال 2015 توسط اوکراین و روسیه امضا شد، هرگز قرار نبود حفظ شود، بلکه برای خرید زمان برای ذخیره سلاح‌های اضافی اوکراین مورد استفاده قرار گرفت.

رهبر روسیه همچنین از مصاحبه اخیر خود با شخصیت راست افراطی رسانه ای تاکر کارلسون ابراز ناامیدی کرد: «من صادقانه فکر می کردم که او تهاجمی خواهد بود و سؤالات سختی می‌پرسد. من نه تنها برای آن آماده بودم، بلکه آن را می خواستم، زیرا این فرصت را به من می داد تا پاسخ های سختی بدهم». او گفت: «صادقانه بگویم، من به طور کامل از آن مصاحبه لذت نبردم».