به گزارش اکوایران، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز جمعه در برلین، در نشستی که با انتشار خبر مرگ آلکسی ناوالنی، منتقد زندانی کرملین، متأثر بود، کمک‌های نظامی جدیدی را دریافت کرد و با اولاف شولز، صدراعظم آلمان، یک پیمان امنیتی بلندمدت امضا کرد.

به نوشته رویترز، زلنسکی در یک تور به آلمان و فرانسه سفر می‌کند تا در نقطه حساسی از جنگ علیه روسیه کمک‌های نظامی جمع‌آوری کند. این در حالی است که نیروهای اوکراینی تلاش می‌کنند نیروهای روسی را که به شهر آودیوکا در شرق کشور نزدیک شده‌اند، از پیشروی بازدارند.

این پیمان امنیتی که به مدت 10 سال ادامه خواهد داشت، آلمان را متعهد می‌کند که با کمک‌های نظامی از اوکراین حمایت کند و روسیه را با تحریم‌ها و کنترل های صادراتی تحت فشار قرار دهد و تضمین کند که دارایی‌های روسیه مسدود می‌ماند.

برلین همچنین بسته حمایتی فوری دیگری به ارزش 1.13 میلیارد یورو (1.22 میلیارد دلار) آماده کرده است که بر دفاع هوایی و توپخانه متمرکز است.

شولتز گفت: «اهمیت این سند بسیار زیاد است. روشن می‌کند که آلمان به حمایت از اوکراین مستقل در دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه ادامه خواهد داد.»

وی افزود: «و اگر در آینده تجاوز دیگری از روسیه رخ دهد، ما بر روی یک حمایت با جزئیات و دقیق دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی موافقت کرده‌ایم.»

زلنسکی گفت که این کمک بسیار مهم است زیرا تدارکات نظامی از دیگر شرکا کاهش یافته است در حالی که روسیه از مزیت توپخانه در خط مقدم برخوردار است.

7VTCFZC7OFOY3ISF5FCCACVVI4

تغییر چالش‌ها

زلنسکی در حالی وارد آلمان شد که جنگ با روسیه به آغاز سومین سال خود نزدیک می‌شود. این اولین سفر خارجی او از زمانی است که رئیس محبوب ارتش خود را جایگزین کرد و فرماندهی نظامی خود را تغییر داد.

آلمان پس از بریتانیا به دومین متحد اوکراین تبدیل شد که توافقنامه امنیتی دوجانبه‌ای را امضا کرد تا از حمایت از اوکراین تا رسیدن به هدف خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو اطمینان حاصل شود. هنگامی که زلنسکی اواخر روز جمعه به پاریس سفر کند، فرانسه آماده است سومین کشور از این مجموعه شود.

زلنسکی هنگام ورود به آلمان در رسانه‌های اجتماعی گفت: «معماری امنیتی جدید برای اوکراین و همچنین فرصت‌های جدید. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جنگ را در اسرع وقت، با شرایط عادلانه برای اوکراین پایان دهیم و صلح پایدار را تضمین کنیم.»

کیف می‌گوید ترتیبات امنیتی با متحدان به هیچ وجه جایگزین هدف استراتژیک آن برای پیوستن به ناتو نخواهد شد.