به گزارش اکوایران، مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل به سیاستمداران ارشد این رژیم هشدار دادند که حماس به رغم حملات ویرانگر به غزه جان سالم به در خواهد برد.

به نوشته میدلیست آی، بر اساس گزارش کانال 12 اسرائیل، در سندی که از سوی رهبران نظامی اسرائیل برای مقامات دولتی این رژیم تهیه شده، هشدار داده شده که حتی اگر حماس به عنوان یک نیروی نظامی برچیده شود، این جنبش به صورت «یک گروه چریکی» زنده خواهد ماند. این سند توسط بخش تحقیقات ارتش اسرائیل تهیه شده و بیان می کند که «حمایت واقعی» از حماس در میان اهالی غزه باقی می ماند.

در این سند هم‌چنین به مقامات این رژیم هشدار داده شده که با توجه به عدم برنامه ریزی برای «روز پس از جنگ»، «غزه به منطقه‌ای با بحران عمیق تبدیل خواهد شد».

طبق گزارش کانال 12، این سند دوشنبه پیش و پس از یک هفته بررسی‌های سطح بالای نظامی و اطلاعاتی درباره این یافته‌ها به سیاستمداران ارشد در اسرائیل ارائه شد.

به گفته ایلانا دایان، یک روزنامه‌نگار پژوهشی، «خط پایانی» این سند اشاره می‌کند که جنبش حماس ناگزیر از حمله اسرائیل جان سالم به در خواهد برد. 

این گزارش مستقیماً با هدف ادعایی اعلام شده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مبنی بر ریشه‌کن کردن همه شاخه‌های این گروه -که بسیاری از کشورها نسبت به غیرواقعی بودنش هشدار داده‌اند- در تضاد است. 

در ماه نوامبر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که اسرائیل قادر به حذف این گروه و ایدئولوژی آن نخواهد بود. کربی در خلال گفت: «آنچه ما از طریق تجربیات خود آموخته‌ایم، این است که از طریق نظامی و ابزارهای دیگر، شما می‌توانید کاملاً تأثیر قابل‌توجهی بر توانایی یک گروه در تأمین منابع، آموزش جنگجویان، جذب جنگجویان، برنامه‌ریزی برای اجرای حملات داشته باشید. اما این به این معنا نیست که این ایدئولوژی از بین می‌رود». او در ماه ژانویه نیز موضع مشابهی را تکرار کرد.

تاکنون بیش از 28000 فلسطینی در حمله اسرائیل کشته و 68395 نفر زخمی شده‌اند. این گزارش در حالی منتشر می شود که اسرائیل در حال تدارک حمله زمینی به جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح است، جایی که بیش از نیمی از جمعیت 2.3 میلیونی غزه به آن پناه برده‌اند. نتانیاهو گفته است که تهاجم زمینی اسرائیل به این شهر فقط مسئله زمان است.