به گزارش اکوایران، کرملین تهدید کرد در صورت شکست در اوکراین، «آرماگدون» را علیه غرب رقم خواهد زد. 

به نوشته دیلی میل، مسکو هشدار داده اگر روسیه مجبور به واگذاری قلمرو خود شود، موشک‌های هسته‌ای را به لندن، واشنگتن، برلین و کیف شلیک خواهد کرد.

دیمیتری مدودف، از متحدان نزدیک پوتین که از سال 2008 تا 2012 مقام ریاست جمهوری روسیه را در اختیار داشت، گفت اگر شکست نظامی منجر به بازگشت به مرزهای 1991، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، شود، مسکو آرماگدون را رقم خواهد زد. او گفت: «تلاش برای بازگرداندن روسیه به مرزهای سال 1991 تنها به یک چیز منجر خواهد شد. به سوی جنگ جهانی با کشورهای غربی با استفاده از کل زرادخانه استراتژیک کشورمان با هدف کیف، برلین، لندن، واشنگتن».

او گفته موشک‌های هسته‌ای مافوق صوت همچنین «همه مکان‌های تاریخی زیبای دیگری را که از مدت‌ها پیش در اهداف پروازی سه‌گانه هسته‌ای ما گنجانده شده‌اند» هدف قرار خواهند داد. او افزود: «اگر ناپدید شدن یک کشور هزار ساله، میهن بزرگ ما در خطر باشد و فداکاری‌های مردم روسیه در طول قرن‌ها بیهوده باشد، آیا ما شجاعت انجام این کار را خواهیم داشت؟ پاسخ واضح است».

او ادعا کرد که کی‌یف و غرب باید به پوتین اجازه دهند تا تکه‌هایی از اوکراین را که او به‌عنوان روسیه می‌داند، در اختیار داشته باشد. او گفت: «بهتر است قبل از اینکه خیلی دیر شود همه چیز را [به ما] برگردانیم. یا خودمان آن را با حداکثر تلفات برای دشمن برمی‌گردانیم. مانند آودیوکا. رزمندگان ما قهرمان هستند!»