به گزارش اکوایران، بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل تهدید کرد که اگر اسرای اسرائیلی آزاد نشوند، در ماه رمضان به شهر رفح حمله خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، گانتز گفت: «من این را خیلی واضح می گویم. حماس یک انتخاب دارد، آنها می‌توانند تسلیم شوند، اسرا را آزاد کنند و به این ترتیب، شهروندان غزه می‌توانند تعطیلات مبارک رمضان را جشن بگیرند.»

ارتش اسرائیل قصد دارد برای شکست دادن آنچه که تل آویو باقی مانده «گردان‌های حماس» می‌نامد، به رفح که در حال حاضر بیش از 1.4 فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، حمله زمینی کند.

فلسطینی‌ها به رفح پناه برده‌اند، زیرا اسرائیل از 7 اکتبر به بعد بقیه مناطق تحت محاصره را مورد حمله قرار داده است.

 گانتز، وزیر دفاع پیشین اسرائیل، ادعا کرد که تهاجم به رفح با هماهنگی شرکای آمریکایی و مصری ما برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان انجام خواهد شد. او افزود: «جهان و رهبران حماس باید بدانند که اگر تا ماه رمضان اسرای ما خانه نباشند، جنگ به منطقه رفح کشیده خواهد شد.»

گمان می‌رود که حماس بیش از 130 اسیر اسرائیلی را در اختیار داشته باشد.

به گفته سازمان ملل، جنگ اسرائیل علیه غزه، 85 درصد از جمعیت این منطقه را در میان کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو به آوارگی داخلی سوق داده است.

اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری لاهه به نسل کشی متهم شده است. یک حکم موقت در ژانویه به تل آویو دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.