به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور آرژانتین، خاویر میلی، در جریان یک کنفرانس محافظه‌کاران ایالات متحده با دونالد ترامپ دیدار کرد و گفت امیدوار است او به کاخ سفید بازگردد. او سپس یک سخنرانی تخصصی در مورد اقتصاد برای جمعیتی که بیشتر به دنبال لفاظی‌های کمپین انتخاباتی بودند ایراد کرد.

به نوشته بلومبرگ، میلی، سیاست‌مدار لیبرتارین که در ماه نوامبر به ریاست جمهوری رسید، روز شنبه در پشت صحنه کنفرانس «کنش سیاسی محافظه‌کارها» در خارج از واشنگتن با ترامپ برخورد کرد و در آنجا با فریاد "رئیس جمهور!" از او استقبال کرد.

میلی - که یک روز قبل با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده ملاقات کرده بود - در حالی که لبخند می‌زدند و می‌خندیدند به ترامپ گفت: «شما یک رئیس جمهور بسیار عالی بودید و امیدوارم دوباره هم بشوید.»

milei-trump

ترامپ به حضار گفت: «رئیس‌جمهور آرژانتین که توجه زیادی به دست آورده، او یک جنتلمن بزرگ است. می دانید، او MAGA است، دوباره آرژانتین را عالی کنید. من هم MAGA هستم و سپس متوجه شدم که او یکی از معدود افرادی است که واقعاً می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد، آرژانتین را دوباره عالی کند.»

میلی لحنی متفاوت را در سخنرانی خود انتخاب کرد و یک سخنرانی یک ساعته در مورد اینکه چرا اقتصاد نئوکلاسیک و پسا مارکسیسم ناقص هستند، ارائه کرد.

بازدید رئیس جمهور 53 ساله از کنفرانسی که مختص به جمهوری خواهان طرفدار ترامپ است، می‌تواند روابط میلی با دولت بایدن را دچار مخاطره کند.

در حالی که تمایلات لیبرتارینیستی میلی او را بیشتر در راستای اردوگاه سنتی حزب جمهوری خواه قرار می‌دهد، او نمی‌تواند دولت فعلی دموکرات را از خود دور کند: آرژانتین برای برنامه 44 میلیارد دلاری خود روی حمایت ایالات متحده در صندوق بین المللی پول حساب می‌کند. لوئیس کاپوتو، وزیر اقتصاد روز چهارشنبه گفت که دولت در حال بررسی امکان درخواست برای برنامه جدید صندوق بین المللی پول است.