به گزارش اکوایران، بیش از 20 رئیس دولت اروپایی و سایر مقامات غربی با هدف نمایش اتحاد برای اوکراین گرد هم آمدند. آن‌ها همچنین می‌خواهند به روسیه نشان ‌دهند که در حالی که تهاجم تمام عیار آن به سومین سال خود می‌رسد حمایت آن‌ها از کیف متزلزل نشده است.

به نوشته اسوشیتدپرس، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که روز دوشنبه در پاریس میزبان کنفرانس بود، گفت که می‌خواهد در مورد تقویت کمک‌ها و راه‌هایی برای «دادن اعتبار به این واقعیت که روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود» صحبت کند.

مکرون گفت: ما در یک لحظه حساس هستیم.

او گفت: «با توجه به منابع محدود اوکراین، ما باید مهمات، منابع نظامی و آنچه را که ارسال می‌کنیم، تقویت کنیم. اما ما همچنین باید به این فکر کنیم که چگونه این تلاش را در طول زمان مدیریت می‌کنیم و چگونه تضمین می‌کنیم که روسیه برنده نمی‌شود.

یک مقام ارشد فرانسوی گفت که هدف این کنفرانس دادن تعهدات جدید در زمینه تحویل تسلیحات و کمک‌های مالی نیست، بلکه هدف آن هماهنگی بهتر حمایت از کیف و اطمینان از عمل به وعده‌های کمک است.

دفتر مکرون اعلام کرد که انتظار می رود ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت کند. بیش از 20 رئیس دولت اروپایی حاضر شامل اولاف شولز، صدراعظم آلمان و آندری دودا، رئیس جمهور لهستان هستند. ایالات متحده توسط دیپلمات ارشد خود در امور اروپا، جیمز اوبراین، و بریتانیا توسط دیوید کامرون، وزیر امور خارجه، نمایندگی خواهد شد.

در حالی که کمک به کیف همچنان در کنگره آمریکا سرگردان است، کشورهای اروپایی نگران هستند که ایالات متحده حمایت خود را کاهش دهد. آن‌ها همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای دارند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده ممکن است به کاخ سفید بازگردد و به روسیه اجازه دهد تا تجاوزات خود را در این قاره گسترش دهد.

کنفرانس پاریس پس از آن برگزار می‌شود که فرانسه، آلمان و بریتانیا اخیراً توافق‌نامه‌های دوجانبه 10 ساله با اوکراین را امضا کردند تا سیگنالی قوی از حمایت بلندمدت خود ارسال کنند.