به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور ایالات متحده اعتراف کرد رسیدن به توافق آتش‌بس موقت در جنگ غزه در روز دوشنبه که قبلا آن را پیش‌بینی کرده بود، احتمالا در این روز رخ نخواهد داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه پیش از ترک کردن کاخ سفید و سفر به ایالت تگزاس گفت تیراندازی مرگبار اسرائیلی‌ها به سوی فلسطینی‌های منتظر کمک‌های بشردوستانه در شهر غزه مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در جنگ را پیچیده می‌کند. 

او گفت رسیدن به توافق آتش‌بس موقت در جنگ میان اسرائیل و حماس در روز دوشنبه ۱۴ اسفند که قبلا آن را پیش‌بینی کرده بود، احتمالا در این روز رخ نخواهد داد. با این حال او گفت که امیدوار است مذاکرات زودتر به نتیجه برسد.

در همین شرایط، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که تل‌آویو به‌رغم فشار‌های بین‌المللی همچنان به آنچه جنگ علیه حماس خوانده است، ادامه می‌دهد. او گفت: «به‌رغم فشار‌های فزاینده بین‌المللی، تا رسیدن به اهداف‌مان همچنان به جنگ ادامه خواهیم داد. به‌دنبال افزایش دو یا سه‌برابری ثبت‌نام‌ها در ارتش هستم و قصد دارم لایحه‌ای را برای حمایت بیشتر از ارتش تهیه کنم. غلبه بر حماس از طریق نابود کردن تمام گردان‌های آن در مرکز و جنوب نواز غزه حاصل می‌شود».

او افزود: «فشار‌های بین‌المللی هیچ تاثیری روی من ندارد، چون به رسیدن به اهداف و دفاع از منافع‌مان متعهد هستم. کاخ سفید گزارش‌هایی که در آن من یک «احمق» توصیف شده‌ام را رد کرد و آنچه برای من اهمیت دارد، نظر اسراییلی‌ها است و در حال حاضر نمی‌توانم درباره رسیدن به توافق قولی بدهم».