به گزارش اکوایران، وزیر بهداشت بنگلادش روز جمعه اعلام کرد در آتش‌سوزی گسترده‌ای که در ساختمان شش طبقه و رستوران‌های داخل آن، جایی که بسیاری از خانواده‌ها با فرزندانشان در آن مشغول صرف غذا بودند رخ داد، دست‌کم ۴۶ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

مقامات آتش نشانی گفتند که احتمالا نشت گاز یا اجاق گاز باعث آتش‌سوزی روز پنجشنبه در پایتخت بنگلادش شده است. آتش پس از دو ساعت تلاش 13 واحد آتش نشانی مهار شد.

به گفته رویترز، سامانتا لال سن وزیر بهداشت به خبرنگاران گفت که بیمارستان‌ها در حال مداوای 22 نفر از زخمی‌های این حادثه هستند.

سن که خود یک پزشک مشهور است، پس از بازدید از بیمارستان کالج پزشکی داکا گفت: «همه 22 نفر در وضعیت بحرانی هستند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا جان آنها را نجات دهیم.»

نخست وزیر شیخ حسینه با ابراز شوک و تأسف از این حادثه، دستور مداوای سریع برای مجروحان را صادر کرد.

یکی از بازماندگان به نام محمد الطاف، از فرار خود از آتش‌سوزی که دو همکارش در آن کشته شدند، گفت. او به خبرنگاران گفت: «به آشپزخانه رفتم، پنجره را شکستم و پریدم تا خود را نجات دهم.» او افزود که صندوقدار و پیشخدمتی که در اولین لحظات از مردم خواسته بودند آنجا را ترک کنند، بعداً فوت کردند.

به گفته مقامات آتش نشانی که همچنان مشغول پاکسازی آوار هستند، آتش‌نشانان از جرثقیل برای نجات افراد از ساختمان استفاده کردند.

بستگان بامداد روز جمعه برای دریافت اجساد کشته‌شدگان در بیمارستان تجمع کردند و برخی در خارج از بخش اورژانس عزاداری می‌کردند.