به گزارش اکوایران، مذاکرات آتش‌بس غزه با نزدیک شدن به موعد مقرر در ماه رمضان تمدید شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، پس از دو روز مذاکرات بی‌نتیجه، مذاکره‌کنندگان حماس به منظور  توقف جنگ در ماه رمضان، آزادی اسرای اسرائیلی و جلوگیری از قحطی در نوار غزه، تصمیم گرفتند قاهره را ترک نکنند.

مذاکرات قاهره به عنوان غلبه بر آخرین موانع برای دستیابی به آتش‌بس 40 روزه در جنگ غزه در ماه رمضان که قرار است در آغاز هفته آینده آغاز شود، در نظر گرفته شده است.

یکی از مقامات حماس به رویترز گفت: «هیئت مذاکراتی این گروه برای گفت‌وگوهای بیشتر روز سه‌شنبه در قاهره می‌ماند و انتظار می‌رود که این دور در اواخر امروز به پایان برسد».

سه منبع امنیتی مصر به رویترز گفتند که طرف‌های درگیر همچنان خواهان یک توافق هستند، اما به خواسته‌هایی پایبند هستند که تاکنون توافق را متوقف کرده است. با وجود غیبت یک هیئت اسرائیلی در قاهره، مصری ها همچنان با اسرائیلی ها در تماس هستند.

پیش از این، باسم نعیم، یکی از مقامات ارشد حماس به رویترز گفته بود که این گروه پیشنهاد خود را برای توافق آتش بس به میانجیگران ارائه کرده و اکنون منتظر پاسخ اسرائیلی ها است که از این دور دور مانده اند. نعیم گفت: «نتانیاهو نمی‌خواهد به توافق برسد و اکنون توپ در زمین آمریکایی‌ها است تا او را برای توافق تحت فشار بگذارد».