به گزارش اکوایران، تیم بایدن به دنبال جلب هوادارن هیلی از طریق اشتراکات در امور خارجی هستند.

به نوشته کوین لیپتاک در سی‌ان‌ان،  با کناره‌گیری نیکی هیلی از رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده،  مشاوران جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به دنبال راه‌هایی برای جلب نظر حامیان او هستند. یکی از زمینه‌های همپوشانی بالقوه در حال ظهور است: سیاست خارجی و امور جهانی.

این موضوعی نیست که به طور سنتی در مرکز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در کشوری که رقابت معمولاً حول محور مسائل داخلی و اقتصاد می‌چرخد، قرار داشته باشد. اما برای بایدن و تیمش، نقش آمریکا در جهان به نقطه‌ای کلیدی در تقابل با دونالد ترامپ تبدیل شده است -به اعتقاد آنها، زمینی حاصل‌خیز برای انتخاب جمهوری‌خواهان سرخورده از او در این زمینه.

بایدن در بیانیه‌اش که مستقیماً هواداران هیلی را مد نظر دارد و به تلاش‌های او برای سرزنش دونالد ترامپ به دلیل «کرنش در برابر ولادیمیر پوتین» و حمایت او از ناتو اشاره کرد.

به همین ترتیب، هیلی در سخنرانی خود که تعلیق مبارزات انتخاباتی خود را اعلام کرد، در طی سخنان کوتاهی به تشریح ضرورت ایستادن در کنار متحدان سنتی آمریکا پرداخت.

مطمئناً، او رویکرد بایدن را تأیید نمی کرد -او گفت: «دنیای ما به دلیل عقب‌نشینی آمریکا در آتش است». اما با ابراز حمایت از اتحادهای دیرینه آمریکا و نقش مداخله‌گرایانه در خارج از کشور، او بیشتر با بایدن همسو بود تا با ترامپ، که نقش ناتو را زیر سوال برده و گفته بود که روسیه را تشویق می‌کند تا به اعضای ناتو که به اهداف هزینه‌های دفاعی نمی‌رسند حمله کند.

در میان تیم بایدن انتظار کمی وجود دارد که امور جهانی در ماه نوامبر آرای زیادی را به همراه داشته باشد، اما به طور کلی آنها فکر می کنند موضوعاتی مانند جنگ اوکراین و حمایت از ناتو نقطه در تضاد آشکاری با ترامپ است. همچنین این موضوعی است که آنها امیدوارند نظر حامیان مالی هیلی را هم جلب کنند.

با این حال، حتی در حالی که بایدن به دنبال جلب توجه رای‌دهندگان از طریق سیاست خارجی است، او با نارضایتی در حزب خود به دلیل مدیریت جنگ اسرائیل در غزه روبرو است -که نشانهای از این است که این موضوع در آینده همچنان یک نقطه عطف سیاسی باقی خواهد ماند.