به گزارش اکوایران، رسیدگی به لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری در دستورکار نمایندگان در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

بر اساس این لایحه ساعت کار کارکنان در هفته به 40 ساعت کاهش و تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش می‌یابد.

سیددلخوش کاظم اباتری، نماینده مردم صومعه‌سرا، در موافقت با لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: کاهش ساعات کار اداری از ۴۴ به ۴۰ ساعت سبب افزایش بهره‌وری و تحکیم خانواده خواهد شد.

وی یادآور شد: در دنیا فقط ایران و جیبوتی در هفته فقط یک روز تعطیلی دارند. ولی طبق این لایحه، در تهران در هفته ۴۲.۵ ساعت و تا ساعت ۱۵ فعالیت خواهند کرد. البته سیستم بخش خصوصی با بخش دولتی متفاوت است.

صدیف بدری در مخالفت با این لایحه اظهار داشت: این لایحه مخالف اصل ۸۵ قانون اساسی است و تغییر ساعات ادارات و مدارس سبب سردرگمی مردم در تنظیم کاری خود خواهد شد و به درستی این بخش توسط کمیسیون تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: از طرفی برای رسیدن به رشد ۸ درصد در کشور، باید کارکنان بیش از گذشته فعالیت جهادی داشته باشند ولی با کاهش ساعات کار، در عمل نمی‌توانیم به رشد مورد نظر برسیم. همچنین این لایحه خلاف عدالت اجتماعی است و بهتر بود دولت مسائل دیگر را در اولویت کاری خود قرار می‌داد.

نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان و بررسی‌های لازم، با کلیات این لایحه موافقت کردند.