به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده خواهان پایان جنگ غزه از سوی اسرائیل شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز برای اولین بار از زمان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر، خواستار پایان دادن به جنگ غزه شد. او در پاسخ به سوالی درباره پیامی که می‌خواهد برای نتانیاهو در رابطه با جنگ غزه ارسال کند، گفت: «او باید به این موضوع پایان دهد، سریع این کار را انجام دهد و به دنیای صلح بازگردد. ما به صلح در جهان نیاز داریم. به صلح در خاورمیانه نیاز داریم.»

با این حال، ترامپ در ادامه سیاست دولت بایدن در قبال اسرائیل را نیز به‌ شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که این سیاست درنهایت به ملت یهود صدمه می‌زند. به گفته ترامپ: «اسرائیل شهروندان زیادی را در ۷ اکتبر از دست داد… مردم باید این را به‌خاطر داشته باشند و او (بایدن) ناگهان اسرائیل را رها کرد و این کاری است که اکنون هم آن را انجام می‌دهد. او اسرائیل را به حال خود گذاشت.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد: «اعتراضات طرفداران فلسطینی‌ها احتمالاً دلیل دوری بایدن از اسرائیل بوده است. او درواقع به نتانیاهو گفت کنار بکشد.» ترامپ گفت که وقتی صحبت از اسرائیل به میان می‌آید، دولت بایدن «نمی‌داند چه‌کار کند…دموکرات‌ها برای اسرائیل بسیار بد هستند. اسرائیل به آن‌ها پایبند است. به نظرم اسرائیل بیش از حد وفادار است، به‌طوری‌که از دموکرات‌ها جدا نمی‌شود. بایدن برای اسرائیل خیلی بد است. آن‌ها هرگز نباید مورد حمله قرار می‌گرفتند.»

در بخش دیگری از این گفت‌وگو ترامپ مدعی شد اگر در مقام خود باقی مانده بود ایران را هم وارد توافق ابراهیم می کرد. توافق ابراهیم، توافقی بود که براساس ان 4 کشور عربی امارات، بحرین،‌ مراکش و سودان،‌ با میانجیگری دولت ترامپ،‌ اسرائیل را به رسمیت شناختند و با آن رابطه عادی برقرار کردند.