به گزارش اکوایران، مقامات وزارت دادگستری روز دوشنبه گفتند که در حال بررسی «ده‌ها» گزارش درباره تهدید علیه مقامات انتخابات هستند و حدود 20 نفر را متهم کرده‌اند.

به گفته آکسیوس، تعداد قابل توجهی از گزارش‌های گسترده از مقاماتی که در طول انتخابات 2020 و 2022 هدف حملات قرار گرفتند، در ایالت  آریزونا است، جایی که جو بایدن چهار سال پیش در آن برنده شد.

جان دیکسون کلر، که ریاست گروه ویژه تهدیدات انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا را بر عهده دارد، در نشست خبری روز دوشنبه در فینیکس، گفت که ایالات متحده در «دوران جدیدی است که در آن جامعه انتخاباتی قربانی، هدف و مورد حمله قرار گرفته است.»

مقامات وزارت دادگستری این مسئله را ساعاتی پس از آن اعلام کردند که جاشوا راسل، مردی ساکن اوهایو، به دلیل تهدید به قتل هابز، زمانی که در سال 2022 به عنوان وزیر امور خارجه آریزونا مشغول به کار بود، به 2.5 سال زندان محکوم شد.

راسل 46 ساله اهل بوسیروس، که به دلیل پیام‌های تهدیدآمیز صوتی به گناه خود اعتراف کرد، یکی از 13 نفری بود که وزارت دادگستری به گفته کلر محکوم به زندان کرده است.

به گفته کلر، در مجموع 10 نفر محکوم شده‌اند و هفت نفر از این افراد به بیش از 18 ماه زندان محکوم شده‌اند.

کلر خاطرنشان کرد که اکثر گزارش‌های کارگروهی که مریک گارلند، دادستان کل در سال 2021 در پاسخ به افزایش تهدیدات علیه مقامات انتخاباتی تشکیل داد، منجر به پرونده‌های کیفری نشد.

او گفت: «از آنجایی که بسیاری از خصومت‌ها از مرز تهدیدات جنایی عبور نمی‌کند، پیگرد قانونی به تنهایی راه حل نیست.»

او افزود: «عادی سازی تهدیدها و حملات شخصی به مقامات دولتی و خانواده‌های آنها به ایجاد فضای انتخاباتی کمک می‌کند که در آن مردم مرتکب جنایات غیرقابل تصوری می شوند.»

کلر گفت: «تهدید به مرگ مناظره نیست. تهدید به مرگ به گسترش ایده‌ها کمک نمی‌کند. تهدید به مرگ یک حق محافظت شده در قانون اساسی نیست.»