به گزارش اکوایران، استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس از بریتانیا به ایالات متحده، روز سه شنبه پس از اینکه دادگاه عالی لندن اعلام کرد ایالات متحده باید تضمین دهد که او با مجازات اعدام مواجه نخواهد شد، به حالت تعلیق درآمد.

به گفته رویترز، دادستان‌های ایالات متحده به دنبال محاکمه آسانژ 52 ساله در 18 فقره اتهام هستند که همه آنها ذیل اتهام جاسوسی قرار می‌گیرند.

وکلای آسانژ در ماه فوریه به دنبال مجوز برای به چالش کشیدن موافقت بریتانیا با استرداد او، که بخشی از یک نبرد حقوقی بیش از 13 ساله در دادگاه‌های انگلیس بود، بودند.

دو قاضی ارشد گفتند که او یک چشم انداز واقعی برای شکایت موفقیت آمیز علیه استرداد، به دلایل مختلف دارد.

درخواست تجدیدنظر ‌آسانژ در شش مورد از ۹ مورد از سوی دادگاه رد شده است. قضات برای تصمیم‌گیری در سه مورد دیگر سه هفته مهلت تعیین کردند. این تصمیم بستگی به این دارد که دولت آمریکا و وزیر کشور بریتانیا تا چه حد بتوانند تضمین‌های لازم را بدهند یا خیر.

در این حکم آمده است که اگر تضمین‌های ایالات متحده تا 16 آوریل ارائه نشود، آسانژ اجازه تجدیدنظر خواهد داشت. جلسه دیگری برای 20 می برنامه ریزی شده است، به این معنی که استرداد او - که تیم مبارزات انتخاباتی او گفته بودند بسته به حکم می‌تواند قریب الوقوع باشد - به تعویق افتاده است.