به گزارش اکوایران، شورای عالی امنیت ملی در جلسه‌ای شبانه در خصوص حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق تصمیماتی اتخاذ کرد. 

در پایان این جلسه دبیرخانه شورای امنیت ملی اعلام کرد: «به دنبال جنایت جنگی دیگری از رژیم صهیونیستی علیه اماکن و افراد دارای مصونیت دیپلماتیک و به شهادت رساندن سردار سرلشکر پاسدار محمد رضا زاهدی، شورای عالی امنیت ملی ساعت ۲۱ شب گذشته(دوشنبه) در حضور رئیس‌جمهور و رئیس شورا تشکیل جلسه داد و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.»

پس از این حمله، بلافاصله سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای از شورای امنیت درخواست کرد که این اقدام را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط این رژیم برگزار کند.

در بخشی از این نامه آمده بود: «رژیم متجاوز صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب چنین جنایات تروریستی را برعهده دارد و ایران حق مشروع و ذاتی خود را برای پاسخ قاطع به این اقدام تروریستی محفوظ می‌داند».

این حمله واکنش‌های بسیاری در پی داشت؛ ناصر کنعانی- سخنگوی وزارت امور خارجه -حمله اسرائیل به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم کرد.

 کنعانی این حمله را نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود.

حماس نیز حمله این رژیم به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد.

همچنین وزارتخانه‌های امور خارجه ونزوئلا، کوبا، پاکستان، عراق، قطر، عمان، امارات، عربستان، اردن و کویت، این حمله تروریستی را نقض حاکمیت سوریه و ناقض ثبات و امنیت و همچنین در تضاد آشکار با قوانین بین المللی و موازین دیپلماتیک دانستند که بر اساس آن، حمله به مقر هیأت‌های دیپلماتیک جرم شناخته می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد: اقدامات خصمانه اسرائیل به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید متوقف شود.

همچنین وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن حمله اسرائیل به دمشق را، نقض آشکار قوانین بین المللی و تجاوز به حاکمیت دو کشور برادر ایران و سوریه دانست و این اقدامات را بیانگر ورشکستگی و سردرگمی صهیونیست‌ها به علت شکست مفتضحانه در غزه اعلام کرد.

 اوو مورالس- رئیس جمهور سابق بولیوی - نیز به دنبال این حمله گفت «اسرائیل یک دولت تروریست است که هیچ توجهی به قوانین بین المللی ندارد».

آنطور که العالم گزارش داده ۶ نفر در این حمله به شهادت رسیدند و بنا به گزارش المیادین سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان سپاه قدس در سوریه نیز به شهادت رسید.