به گزارش اکوایران، مقاومت اسلامی عراق از عملیات پهپادی علیه یک هدف حیاتی اسرائیل در بندر ایلات خبر داد.

به نوشته میدلیست نیوز، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که یک هدف حیاتی در ایلات در داخل سرزمین‌های اشغالی را با پهپاد هدف قرار داد. در این بیانیه آمده است که این عملیات در راستای «تکمیل مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگران» و «ادامه شیوه مقاومت و یاری کردن مردم غزه و پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان بی دفاع فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان» قرار دارد. مقاومت اعلام کرده است همچنان به عملیات خود علیه اسرائیل ادامه خواهد داد.

مقاومت اسلامی عراق روز گذشته از هدف قرار دادن پالایشگاه های نفت در حیفا در  با استفاده از پهپاد خبر داده بود.

هم‌چنین، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که حادثه ای در جنوب غرب الحدیده رخ داده و گزارشی مبنی بر شلیک 2 موشک به سمت یک کشتی ارائه شده است.

به نوشته میدلیست نیوز، این سازمان افزود که نیروهای ائتلاف بین المللی، یک موشک را رهگیری کردند و موشک دوم نیز در نزدیکی کشتی در آب سقوط کرد.

پیش از این مرکز امنیت دریانوردی بریتانیا آمبری اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر حمله به یک کشتی در آب‌های جنوب غرب الحدیده یمن دریافت کرده است.

از 19 نوامبر سال گذشته انصار الله یمن حملات پهپادی و موشکی متعددی را علیه کشتی‌های تجاری در دو دریای سرخ و عرب انجام داده‌ است. این حملات که باعث غرق شدن چند کشتی و آسیب دیدن تعدادی دیگر شده، شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی را مجبور به طی کردن مسیر طولانی‌تر و گران‌تری از دماغه امید نیک در جنوب و اطراف قاره آفریقا کرد.