به گزارش اکوایران، ارتش اسرائیل پس از سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی توسط حزب‌الله، در حالی که دو طرف در بحبوحه تشدید تنش‌های منطقه‌ای به تبادل آتش ادامه می‌دهند، اوایل روز یکشنبه حملات هوایی را به شرق لبنان آغاز کرد و به سایت‌های زیرساختی حزب‌الله حمله کرد.

به گفته رویترز، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌ها یک مجتمع نظامی و سه سایت زیرساختی متعلق به حزب‌الله را در شهر بعلبک در شرق این کشور هدف قرار دادند.

به گفته این سازمان، حمله اخیر در پاسخ به سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین توسط حزب‌الله در حریم هوایی لبنان صورت گرفت که این گروه آن را پهپاد هرمس 900 ساخت اسرائیل معرفی کرد.

حزب الله از 8 اکتبر، یک روز پس از حمله حماس که جرقه جنگ اسرائیل در غزه و تشدید تنش‌های منطقه ای را زد، با اسرائیل در حال تبادل آتش در مرز جنوبی لبنان بوده است.

حملات اسرائیل از آن زمان باعث کشته شدن حدود 270 جنگجوی حزب‌الله و حدود 50 غیرنظامی شده است. در جنوب لبنان نیز حدود 90000 نفر آواره شده‌اند، در حالی که بیش از 96000 اسرائیلی به مناطق مرزی شمالی سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند.

ایالات متحده و سایر کشورها به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای درگیری‌های بین حزب الله و اسرائیل هستند. حزب‌الله اعلام کرده است قبل از اجرای آتش‌بس در غزه، حملات را متوقف نخواهد کرد.

دو منبع امنیتی گفتند که حمله اخیر اسرائیل به لبنان یک اردوگاه آموزشی متعلق به حزب‌الله در روستای جانتا در نزدیکی مرز با سوریه و شهر صفری در نزدیکی بعلبک را هدف قرار داد. به گفته این منابع این حملات تلفات جانی نداشته است.

با گذشت شش ماه از جنگ اسرائیل و حماس، ارتش اسرائیل اعلام کرد ۹ هزار و ۱۰۰ راکت از غزه، سه هزار و ۱۰۰ راکت از لبنان و ۳۵ راکت از سوریه به داخل اراضی اشغالی شلیک شده‌اند.