به گزارش اکوایران، ایالات متحده ناوهای جنگی خود را برای محافظت از اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه در حالت آماده‌باش قرار داد، آن هم با این پندار که حمله مستقیم ایران به اسرائیل را که ممکن است در روزهای آینده انجام شود، متوقف کند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، اقدامات ایالات متحده که بخشی از تلاش برای جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه است، پس از هشدار منابع در مورد زمان و مکان حمله احتمالی ایران صورت گرفت. با این حال، یک منبع ایرانی، گفت که در حالی که طرح های حمله در حال بحث است، تصمیم نهایی گرفته نشده است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که اقدامات ایالات متحده شامل جابجایی دو ناوشکن است که یکی از آنها از قبل در منطقه بود و دیگری به آنجا هدایت شده است و افزودند که حداقل یکی از این شناورها حامل سیستم دفاع موشکی بالستیک آیگیس است.

مقامات آمریکایی از این بیم دارند که حمله ایران به اسرائیل می‌تواند باعث واکنش اسرائیل در داخل ایران شود که می‌تواند جرقه یک درگیری منطقه‌ای را ایجاد کند و ایالات متحده را به داخل خود بکشاند.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، واشنگتن از اسرائیل می‌خواهد که واکنش خود به هرگونه حمله ایران را با دقت ارزیابی کند و احتمال افزایش تنش را در ذهن داشته باشد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل پنجشنبه شب گفت، فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل که وظیفه آماده‌سازی مردم برای بلایا و درگیری‌ها را بر عهده دارد، هیچ تغییری در دستورالعمل‌های اضطراری خود برای مردم صادر نکرده است.

مقامات آمریکایی و انگلیسی روز جمعه گفتند که ایالات متحده که روابط دیپلماتیک با تهران ندارد، متحدان اروپایی و خاورمیانه خود را تشویق کرده که ایران را برای حمله نکردن به اسرائیل تحت فشار قرار دهند. 

به گفته مقامات ایرانی و بریتانیایی، وزرای خارجه آلمان و بریتانیا - آنالنا بائربوک و دیوید کامرون - روز پنجشنبه با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود تماس گرفتند و از تهران خواستند که به اسرائیل حمله نکند. 

به گفته مقامات، عربستان سعودی و قطر، دو متحد آمریکا در خاورمیانه، پیام مشابهی را به جمهوری اسلامی رساندند. به گفته مقامات عمانی و انگلیسی و یک مشاور دولت سوریه، امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی در آخر هفته گذشته با عمان گفت، پاسخ ایران برای جلوگیری از هرگونه پاسخی که منجر به تشدید تنش در منطقه شود، کالیبره می‌شود.

اسراییل سوریه مستشار ایرانی سپاه قدس

آوارهای حاصل از حمله مرگبار هفته گذشته به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق

حملات راکتی و هواپیماهای بدون سرنشین به اسرائیل از جنوب لبنان و نوار غزه و اخیراً از مناطقی مانند عراق و یمن عادی شده است. بسیاری از آن‌ها توسط سیستم پدافند هوایی اسرائیل رهگیری می‌شوند یا در مناطق خالی سقوط می‌کنند.

به گفته مشاوران سپاه پاسداران ایران و دولت سوریه، سناریوهایی برای حمله احتمالی به اسرائیل ارائه شده است شامل حملات نیروهای متحد تهران در سوریه و عراق است.

به گفته این مشاوران، ایران و متحدانش می‌توانند برای اجتناب از حمله به سرزمین‌های اشغالی اصلی، به بلندی‌های جولان حمله کنند، منطقه مورد مناقشه‌ای که در سال 1981 توسط اسرائیل از سوریه ضمیمه شد. این افراد گفتند که گزینه دیگر ضربه زدن به سفارتخانه‌های اسرائیل به ویژه در جهان عرب است تا به آن‌ها نشان داده شود که روابط دوستانه با اسرائیل می‌تواند گران تمام شود.

در روزهای اخیر، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط با سپاه پاسداران ایران، پیام‌ها درباره حمله احتمالی به اسرائیل را افزایش داده‌اند. چندین پست به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده شامل تصاویر ماهواره‌ای از مکان‌های برجسته در اسرائیل، مانند فرودگاه بن گوریون است که توسط پهپادهای تهاجمی ایران محاصره شده‌اند.