به گزارش اکوایران، وزرای راستگرای کابینه اسرائیل و قانونگذاران کنست روز یکشنبه برای پاسخ سریع و تهاجمی به عملیات هوایی شبانه ایران فشار آوردند، و رهبران اسرائیل را تحت فشار قرار دادند تا در برابر فراخوان‌های جو بایدن و دیگر رهبران جهان برای خویشتن‌داری مقاومت کنند.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، دفاع هوایی اسرائیل را ستود و در شبکه‌های اجتماعی گفت: «اکنون ما به یک حمله کوبنده نیاز داریم.»

به نوشته نیویورک‌تایمز، دامنه عملیات ایران موجب شده برخی از قانونگذاران اسرائیلی بگویند که این رژیم چاره‌ای جز پاسخ دادن ندارد.

تالی گوتلیو، نماینده پارلمان اسرائیل از حزب لیکود نتانیاهو، گفت: «اگر این کابینه مسئولیت خود را برای بازگرداندن عنصر بازدارندگی و پاسخ با حمله به ایران درک نکند، آینده اسرائیل را به خطر می‌اندازد. هر دقیقه ای که بدون حمله به ایران می‌گذرد یک تراژدی بی پایان است.»

برخی از قانونگذاران اپوزوسیون نسبت به واکنش عجولانه هشدار دادند و در عوض از کابینه نتانیاهو خواستند که توجه خود را بر جنگ غزه متمرکز کند. گیدئون سار، یک قانونگذار مخالف، خواستار «صبر راهبردی» شد و گفت که بازگرداندن حدود 100 اسیری که پس از حملات حماس در 7 اکتبر همچنان در غزه نگهداری می‌شوند باید اولویت اسرائیل باقی بماند. سار در شبکه‌های اجتماعی گفت: «این کار درست و هوشمندانه است. زمان مناسب فرا خواهد رسید».

بنی گانتز، یکی از اعضای کابینه جنگ این رژیم هم مدعی شده  که هدف اسرائیل در پی اقدام مذکور، ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران است. گانتز در بیانیه‌ای ادعا کرد اسرائیل به ایران «به شیوه و در زمان مناسب برای ما پاسخ خواهد داد».