عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با بازنشر سخنان رهبری درشبکه ایکس (توییتر) در مورد مساله کشف حجاب، از تذکر به برخی مسوولان به دلیل کارهای بی‌قاعده خبر داد.   

 

این روزها مساله حجاب و برخورد نیروهای موسوم به گشت ارشاد در خیابان‌ها برای برخورد با بدحجابی به یکی از مسائل مهم داخلی و پرسروصدا در فضای رسانه‌ای تبدیل شده است. پس از سخنان مقام معظم رهبری در 15فروردین که حجاب را حکم مسلم شرعی خواندند و همچنین شماری از امامان جمعه نیز روز چهارشنبه در مراسم نماز عید فطر موضوع حجاب اجباری را موضوع خطبه‌های خود قرار دادند؛ از جمله: امام جمعه مشهد که "بی‌حجابی" را "مصداق همکاری با دشمن اسلام" خواند و امام جمعه کرج نیز با درخواست از نیروی انتظامی برای شدت عمل در مقابله با "بی‌حجابی" گفت: (هر یک روزی که دیرتر شود، جمع کردن آن سخت‌تر خواهد شد). نیروی انتظامی پایتخت از بازگشت نیروهای گشت ارشاد به خیابان ها از شنبه 25 فروردین با عنوان «طرح نور» خبر داد تا مجددا مساله پرحاشیه گشت ارشاد که پس از حوادث شهریور 1401 حضوری در خیابان‌ها نداشت، دوباره بر سر زبان‌ها بیافتد و واکنشهایی درباره نحوه عملکرد این نیروها از سوی مقامات رسمی هم منتشر شود.به گزارش دنیای اقتصاد در 12آذر 1401محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در این باره گفت: گشت ارشاد ربطی به قوه قضاییه ندارد و از همانجایی که در گذشته تاسیس شد از همانجا نیز تعطیل شده بود. 

سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی هم با استقبال از موضع رهبر انقلاب در خصوص طرح پلیس برای مواجهه با بدحجابی نوشت: همواره از ضرورت قاعده‌مندی و داشتن برنامه گفته و با شاخص قانون اساسی و شرع مقدس مصادیق کار بی‌قاعده را نقد کرده‌ام.

درحالیکه لایحه عفاف و حجاب هنوز به تصویب نرسیده و در حال بررسی است طرح نور شروع به فعالیت کرده و عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ دلیل اجرای این طرح را «مطالبه مردم متدین» اعلام کرده است. فرماندهی انتظامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که از زمان اجرای این طرح از روز شنبه ۲۵ فروردین شاهد "همکاری وصف‌ناپذیر مردم" و به‌ویژه "بانوان فهیم" با پلیس بوده است. فراجا هم در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی مأموران هم برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی، حفظ نظم و انضباط اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره‌ای است و صرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروند ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد کرد.

.با این حال واکنش اخیر عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نشان می‌دهد که حاشیه‌های گشت‌ارشاد همچنان ادامه خواهد داشت.