به گزارش اکوایران، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تعدادی از همکاران جمهوری‌خواه او در مجلس نمایندگان در روز چهارشنبه در بازدید از دانشگاه کلمبیا - چه در داخل و چه در خارج از دانشگاه - با واکنش شدیدی مواجه شدند.

چندین دموکرات برجسته نیویورک جانسون را به «سیاسی کردن» اعتراضات پر سر و صدای حامی فلسطین که بیش از یک هفته است کلمبیا را تکان داده است، متهم کردند.

به گزارش آکسیوس، جمال بومن، نماینده پروگرسیو در بیانیه‌ای گفت که این دیدار «تاکتیک دیگری در حمله جناح راست به مؤسسات آموزشی ما» و «تلاش برای خاموش کردن احساسات ضد جنگ و حامی فلسطین» است.

جانسون و نمایندگان ویرجینیا فاکس، نیکول مالیوتاکیس، آنتونی داسپوزیتو و مایک لاولر، تقریباً در کل 18 دقیقه کنفرانس مطبوعاتی در پله‌های کتابخانه لو کلمبیا، هو شدند.

در نقاط مختلف، دانشجویان کلمبیا در میان جمعیت شعارهای «فلسطین را آزاد کنید » و «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» سر دادند.

واکنش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اعتراضات

یکی از حضار به جانسون با فریاد گفت: «چه احساسی داری از این که می‌دانی حزب خودت به برکناری تو رأی خواهد داد.»

جانسون در پاسخ گفت: «مهم نیست چه کسی در صورت ما فریاد بزند، ما آنچه را که برای آمریکا درست است، انجام می‌دهیم.»

جانسون با اشاره به اردو زدن تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین در محوطه دانشگاه کلمبیا، افزود: «ما به آزادی بیان احترام می‌گذاریم، به تنوع ایده‌ها احترام می‌گذاریم، اما راهی برای انجام این کار به صورت قانونی وجود دارد و راهش این نیست.»

جانسون به درخواست‌های حزب جمهوری‌خواه برای کناره‌گیری طلعت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا پیوست و گفت که قصد دارد با رئیس جمهور بایدن تماس بگیرد تا «از او بخواهد که اقدامی انجام دهد».

با دیدار جانسون از دانشگاه کلمبیا اکنون 10 عضو کنگره در سه روز گذشته به دلیل ادعای تهدید دانشجویان یهودی از ایالت‌هایی مانند کارولینای شمالی، فلوریدا و لوئیزیانا به کلمبیا سفر کرده‌اند.

یک گروه چهار نفره از دموکرات‌های یهودی مجلس نمایندگان روز دوشنبه از کالج بازدید کردند. در حالی که لاولر و دیسپوزیتو در چند قدمی یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.