به گزارش اکوایران، سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور، بعدازظهر امروز، پنجشنبه 6 اردیبهشت، در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) به سخنرانی پرداخت.

اگر سالی یک‌ میلیون مسکن در ادوار قبل ایجاد می‌شد مشکل مسکن مواجه نبودیم

  • اگر سالی یک‌ میلیون مسکن در ادوار قبل ایجاد می‌شد، امروز با مشکل مسکن در استان‌ها مواجه نبودیم ولی این اتفاق رقم نخورد. طبق قانون و نیاز کشور اگر یک میلیون مسکن در سال ایجاد شود، نیاز ها در این زمینه برطرف می‌شود.

  • رییس جمهور بیان کرد: میزان اراضی که در دولت سیزدهم به محدوده شهری در سراسر کشور متصل کردیم با گذشته قابل قیاس نیست.دومیلیون‌و ۴۰۰ هزار مسکن در حال ساخت است و شبانه روز وزارتخانه ها و دستگاه ها در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

  • میزان اراضی که در دولت سیزدهم به محدوده شهری در سراسر کشور متصل کردیم با گذشته قابل قیاس نیست.دومیلیون‌و ۴۰۰ هزار مسکن در حال ساخت است و شبانه روز وزارتخانه ها و دستگاه ها در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند، منحل خواهند شد

  • موسسات بانکی که اضافه برداشت از بانک‌ دارند موجب تورم‌ می‌شوند، در سال گذشته سه موسسه متخلف را بدلیل رعایت نکردن مقررات منحل کردیم. بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند حتما منحل خواهند شد.

  • تمام توان دولت این است که با استفاده از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد نسبت به وضعیت اقتصادی اقداماتی انجام دهد تا شرایط اقتصادی برای زندگی مردم بهبود بخشیده شود.

  • شهریور ۱۴۰۰ که دولت آغاز شد با کسری بودجه مواجه بودیم یکی از نگرانی‌های مردم تورم است که نگرانی درستی است و باید تورم را کاهشی کنیم.

  • با کمک مردم و فعالان اقتصادی در حال حاضر تورم کاهشی شده است. یکی از علت‌های تورم کسری بودجه است به این معنا که دولت بیش از توان و درآمد، هزینه داشته باشد و هزینه بر دولت بار کنیم که فشار آن بر مردم می آید.

  • دولت سیزدهم تلاش کرد اولا کسری بودجه باقی مانده از دولت قبل که قریب به ۴۸۰ هزار میلیارد تومان را بتواند به نحوی پشت سر بگذارد که روی زندگی مردم فشار نیاید.تنها راه آن افزایش تولید بود که با ایجاد درآمد، مسأله را حل کنیم وگرنه اگر قرار بود از بانک مرکزی استقراض شود یا پول چاپ کنیم، باز هم فشار نهایی بر مردم تحمیل می‌شد.نتیجه این شد که ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم و کسری بودجه با تولید و ایجاد درآمد حل شد. در ۱۴۰۱ تلاش شد که منابع و مصارف ما همخوانی داشه باشد که کار جدیدی بود.

اول باید به منابع‌مان نگاه کنیم، بعد به مصارف‌مان

  • بارها از دوستان مجلس خواسته‌ایم که به لایحه بودجه‌ای که به مجلس داده می‌شود، هزینه جدید افزوده نشود و هزینه‌ها را کاهش دهند نه افزایش. اول باید به منابع‌مان نگاه کنیم که چه میزان پول داریم، بعد به مصارف‌مان بنگریم که چه قدر هزینه داریم. همیشه قرارمان این بود که در لایحه بودجه‌ای که ما تنظیم می‌کنیم، کسری بودجه که به بیان رهبر انقلاب ام الخبائث است و مشکلات را ایجاد می‌کند، نباشد.