به گزارش اکوایران، مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۸ پیمان کمپ دیوید را امضا کردند. این پیمان به دست انور سادات، رئیس‌جمهوری وقت مصر و مناخیم بگین، نخست‌وزیر وقت اسرائیل به امضا رسید.

از آن‌جا که مصر و اسرائیل با یکدیگر همسایه هستند، آمریکا میان آن‌ها وساطت کرد و پیمانی را میان آن‌ها در کمپ دیوید که یکی از استراحتگاه‌های ریاست‌جمهوری آمریکاست، به وجود آورد.

این اولین پیمان صلح میان طرفین جنگ اعراب و اسرائیل بود و در نتیجه آن، مصر و اسرائیل با یکدیگر وارد صلح شدند.

با این حال، بعد از حمله حماس به اسرائیل در تاریخ هفتم اکتبر و به دنبال آن، حملات اسرائیل به غزه، روابط هم دچار تنش شده‌اند.

بیش از هفت ماه از جنگ اسرائیل در غزه می‌گذره، در این مدت، آفریقای جنوبی پرونده‌ای با اتهام نسل‌کشی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی یا همان دیوان بین‌المللی دادگستری گشوده است.

مصر به تازگی اعلام کرده که قصد الحاق به این پرونده را دارد. این یعنی مصر قرار است اسرائیل را به نسل‌کشی محکوم کند. از طرف دیگر گزارش شده که مصر می‌خواهد روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل کاهش دهد و حتی زمزمه‌هایی از طرف قاهره شنیده شده که احتمالا سفیر خود را از تل‌آویو فرا می‌خواند.

در ویدیوی بالا به تنش‌های اخیر میان مصر و اسرائیل و معنای آن برای هر دو طرف پرداخته شده است. علاوه بر آن، در این ویدیو توضیح داده شده که آیا مصر با این اقدامات به دنبال قطع روابط خود با اسرائیل است یا خیر.