به گزارش اکوایران، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با هماهنگی وزیر آموزش‌وپرورش همۀ امتحانات دانش‌آموزان از سه‌شنبه تا پایان هفته لغو شد. زمان برگزاری آزمون‌های جایگزین توسط آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود. او همچنین توضیح داد که استاندارها با توجه به برنامه‌ تشییع و گرامی‌داشت در استان‌های خود، می‌توانند روز مربوطه را تعطیل اعلام کنند.

دولت چهارشنبه را تعطیل کرد

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم‌چنین اعلام کرد: به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه تعطیل است.

انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح موضوع تعطیلی دولت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، تاکید کرد: با توجه به حادثه‌ای که اتفاق افتاده است، در ابتدا در هیأت دولت مطرح شد که تعطیلاتی داشته باشیم، اما آقای مخبر تاکید کردند که به هیچ عنوان در دولت تعطیلی نخواهیم داشت، لذا اعلام کردیم که برنامه‌ها با قدرت ادامه دارد و هیچ اموری تعطیل نخواهد شد.

در جلسه دولت تصمیم بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم

میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور داری و استخدامی گفت: سه سناریو برای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور در نظر داشتیم و قرار بود تعطیلی نداشته باشیم؛ مشی رئیس جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند.

تمامی برنامه‌های فرهنگی یک هفته لغو شدند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ از تعطیلی ۷ روزه تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور خبر داد.

 در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در سانحه سقود بالگرد،‌ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ اعلام کرد؛ تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور از امروز به مدت 7 روز تعطیل است.

سینماها و مجموعه‌های تئاتری کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند

همچنین سینماهای سراسر کشور از امروز (دوشنبه-۳۱ اردیبهشت) تا اطلاع ثانوی تعطیل و نمایش تمامی فیلم‌ها متوقف و تئاترهای کمدی و غیرکمدی نیز تا اطلاع ثانوی به صحنه نمی‌روند.

بر اساس این گزارش مبلغ بلیت‌های کنسل شده به حساب کاربری افراد اضافه می‌شود.

لغو یک هفته‌ای تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور

همچنین در پی این حادثه، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد از لغو تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور تا یک هفته خبر داد.

امیرحسین سمیعی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: هر گونه اعلام برنامه برای برگزاری اجراهای زنده حوزه موسیقی از سوی روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کلیه مسابقات ورزشی لغو شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، با تسلیت و ابراز تاثر جامعه‌ ورزش و جوانان ایران اسلامی در پی شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی دولت مردمی و خادمان این نظام مقدس، اعلام کرد که بنا به دستور وزیر ورزش و جوانان، مسابقات ورزشی این هفته لغو شد.

محمد شروین اسبقیان، شهادت رئیس جمهور- سید ابراهیم رئیسی، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار معزز آذربایجان شرقی و تیم همراه با مقام عالی رئیس جمهور در سانحه بالگرد را تسلیت گفت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تصریح کرد: با دستور وزیر ورزش و جوانان، کلیه مسابقات این هفته لغو شده است.

برنامه جدید مسابقات از سوی ادارات کل استانی و فدراسیون‌ها اعلام خواهد شد.

آخرین خبر از تعطیلی مدارس در عزای عمومی 

سخنگوی دولت اعلام کرد که عزای عمومی و موضوعات این‌چنینی خللی در برگزاری امتحانات دانش آموزان و آزمون‌ها ایجاد نخواهد کرد.

بهادری جهرمی گفت: تصمیم هیئت دولت تاکنون این بوده است که آزمون‌های امتحانات نهایی بدون خلل و توقفی برگزار شود؛ زیرا حضرت آیت الله رئیسی همواره در خصوص تعطیلی مدارس همواره تاکید ویژه‌ای داشتند و تاکید می‌کردند که فعالیت‌های مدارس بدون تعطیلی اجرایی شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هیئت دولت هم تلاش خواهد کرد این نگاه آیت الله رئیسی حفظ شود.

بورس تعطیل شد

عضو هیات مدیره سازمان بورس خبر از تعطیلی بورس داد.

رضا عیوضلو، عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: بورس امروز تعطیل است و برای روزهای آینده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دستگاه‌های اجرایی تبریز فردا سه‌شنبه تعطیل هستند

استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز، فردا سه‌شنبه اول خرداد تعطیل است.

به گزارش مهر، فعالیت مراکز آموزشی (مدارس و دانشگاه‌ها) و مراکز خدمات‌رسان طبق روال عادی برقرار خواهد بود.

این خبر به‌روز می‌شود...

خبر مرتبط
جزئیات مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان: از تبریز تا مشهد

اکوایران: در پی شهادت ابراهیم رئیسی برنامه‌های مختلفی درباره تشییع او از سوی مقامات کشور اعلام می‌شود. آخرین اخبار در این خصوص را اینجا بخوانید.