به گزارش اکوایران، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در گفت‌وگو با شبکه از جزئیات مراسم خاکسپاری ابراهیم رئیسی در مشهد توضیح داد.

او ابتدا گفت: از ساعاتی دیگر مراسم روسای عالی رتبه کشور‌ها در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: حدود ۶۰ مقام عالی رتبه اعلام آمادگی کردند و انشاالله میزبانشان هستیم و برای عرض تسلیت به رهبر انقلاب و مسئولین کشور از کشورهای دیگر حضور پیدا کردند.

به گفته او، فردا اوایل صبح به استان خراسان جنوبی سفر می‌کنیم و از ساعت ۷:۳۰ صبح برنامه‌ها آغاز می‌شود و ۸ صبح پیکر در جمعیت قرار می‌گیرد.

منصوری ادامه داد: علت انتخاب استان خراسان جنوبی این است که آیت الله رئیسی به این استان تعلق خاطر داشتند و نماینده خبرگان این حوزه بودند.

او توضیح داد: پیش از ظهر به سمت مشهد حرکت می‌کنیم و بلافاصله بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از میدان ۱۵ خرداد مشهد مراسم استقبال از کاروان شهدا به سمت حرم مطهر آغاز می‌شود.

منصوری گفت: پیکر آیت‌الله رئیسی پیش از اذان مغرب در جوار مولا و مقتدای خودشان آقا علی بن موسی الرضا به خاک سپرده خواهد شد.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در پی سقوط بالگرد در منطقه ورزقان در استان آذربایجان شرقی، به شهادت رسید. در این بالگرد، حسین امیرعبدالهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی هم حضور داشتند که آنها نیز به شهادت رسیدند.