به گزارش اکوایران، مراسم تشییع پیکر رییس جمهور امروز در خراسان جنوبی انجام شد. مراسم‌های وداع و بدرقه با پیکر شهدای سانحه بالگرد ۳۰ اردیبهشت ابتدا از تبریز آغاز شد. بعد از آن قم میهمان آنان بود و پس از قم، پیکرها به تهران منتقل شدند. دیروز چهارشنبه رهبر انقلاب در تهران بر پیکر آنان نماز خواند.

امروز نیز در آخرین ایستگاه بدرقه، پیکرها به خراسان رسیدند. امروز دو شهر مشهد و بیرجند پذیرای پیکرهای سانحه بالگرد هستند.

به گفته رسانه‌های محلی، علت آن‌که بیرجند نیز در فهرست شهرهای بدرقه کننده رییس جمهور قرار گرفت، تعلق خاطر ویژه‌ او به این استان و همچنین به‌خاطر آن بود که ابراهیم رئیسی نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

بر اساس پیش بینی‌ها پیکر پس از مراسم به استان خراسان رضوی منتقل و بعد از نماز ظهر، مراسم تشییع از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم آغاز می‌شود.

در مراسم امروز در بیرجند، مردم استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان سمنان و یزد هم حضور دارند. مراسم رسمی ساعت ۷:۳۰ آغازشد.

به گفته خبرنگاران حاضر دراین مراسم، امروز برای بدرقه رئیس جمهور، اهل سنت خراسان جنوبی حضور چشمگیری دارند. همچنین دختر شهید اسداللهی نیز در مراسم استقبال از پیکرها در فرودگاه بیرجند حضور داشت.

مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور میدان جماران، تقاطع پاسداران و بلوار شهید صیاد شیرازی است.

4998748

رییس جمهور دولت دهم در حرم امام رضا

10:22:پیکر ابراهیم ئیسی بعد از وداع مردم خراسان جنوبی برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس انتقال یافت و در ساعت  19.15 در حرم امام رضا آرام گرفت.

هشتمین رییس جمهور ،جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و به شهادت رسید.

140303030726574730129714

در این حادثه، ابراهیم رئیسی به همراه سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به شهادت رسیدند.