خبرگزاری ایسنا اعلام کرده است که به منظور بزرگداشت سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رییس جمهور و عزیزان کادر پرواز، مجلس بزرگداشتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز شنبه ۵ خرداد از ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

طبق اعلام رسانه‌ها ورود عموم جهت شرکت در این مراسم آزاد است.

همچنین شب گذشته رهبر انقلاب با حضور در منزل ابراهیم رئیسی با خانواده او دیدار و گفت‌وگو کردند. مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: ما یکی از بهترین عناصرمان در زیر این آسمان را از دست دادیم؛ یکی از بهترین‌ها را از دست دادیم. چاره‌ای نیست؛ اینها را باید تحمل کرد در راه خدای متعال.

روز چهارشنبه 2 خرداد ماه، مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بر پیکر سید ابراهیم رئیسی و همراهانش نماز اقامه کردند.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، ایشان در نماز ادعیه‌های خاصی را قرائت کرد.

متن و ترجمه دعاهای نمازی که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خواندند که برخی از آنها با نماز بر پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش مشترک بود.

همچنین روز دوشنبه همزمان با اعلام رسمی خبر سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهانش، مقام معظم رهبری در بخش‌هایی از پیام تسلیت خود فرمودند:‌ با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.

رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد.