به گزارش اکوایران، پس از شهادت سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور، برنامه‌های متعددی برای وداع با آنان انجام شد. امروز پنج‌شنبه ۳ خرداد، پس بدرقه رییس جمهور در چند شهر، سرانجام پیکرها آماده تدفین شدند.

هشتمین رییس‌جمهور در حرم امام هشتم

امروز صبح، پنج‌شنبه ۳ خرداد، پیکر ابراهیم رئیسی به همراه دو تن از همراهانش در بیرجند تشییع شد. علت انتخاب این شهر برای بدرقه رییس دولت سیزدهم آن بود که ابراهیم رئیسی از خراسان جنوبی بود که در مجلس خبرگان رهبری حضور داشت.

‍‍‍پس از آن او به مشهد منتقل شد تا آخرین شهر بدرقه کننده هشتمین رییس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران مشهد باشد. او امروز به خانه ابدی خود در حرم امام رضا منتقل و آن جا به خاک سپرده می‌شود. 

وزیر امورخارجه و سردار موسوی در حرم شاه عبدالعظیم

هم‌چنین امروز صبح نیز وزیر امور خارجه در میدان مشق تهران تشییع شد. در این مراسم جمع زیادی از اهالی دیپلماسی حضور داشتند. 

پس از مراسم تشییع پیکر امیرعبداللهیان در میدان مشق، مراسم تشییع دیگری از میدان بسیج شهر ری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده خواهد شد. آرامگاه او در جوار سیدالکریم و در کنار مزار شهید مدافع حرم وحید زمانی‌نیا و شهید قدس سیدامیر جلادتی قرار دارد.

شهید سردار موسوی نیز از تیم حفاظت رییس جمهور در شاه عبدالعظیم آرام خواهد گرفت. او فرزند شهر ری بود و هم آن جا نیز خانه ابدی او خواهد بود. 

امام جمعه تبریز در وادی سلام این شهر

سید محمد علی آل‌‌هاشم، امام جمعه تبریز بود که در سفر آخر ابراهیم رییسی به منطقه جلفا او را همراهی می‌کرد. او نیز در کنار ۷ سرنشین دیگر بالگرد به شهادت رسید. آل‌هاشم امروز در قطعه‌ صدیقین گلزار شهدای وادی سلام تبریز به خاک سپرده شد.

سه شهید ارتشی بالگرد: سرتیپ دوم مصطفوی، سرتیپ دوم دریانوش و سرهنگ دوم قدیمی 

دیروز سه نظامی شهید سانحه بالگرد مراسم تشییع پیکر جداگانه نیز در پایگاه هوایی شهید لشکری در تهران داشتند. به گزارش تسنیم شهید مصطفوی در بهشت زهرا، شهید دریانوش در نجف‌آباد و شهید قدیمی در ابهر دفن خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراغه به خاک سپرده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع و تدفین دکتر مالک رحمتی استاندار فقید استان آذربایجان شرقی صبح روز جمعه مورخه ۴ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد شهدا مراغه به طرف میدان مصلی برگزار خواهد شد. پس از اقامه نماز در میدان مصلی پیکر مطهر به سمت گلزار شهدا مشایعت و در جوار شهدا این شهرستان به خاک سپرده خواهد شد.