به گزارش اکوایران، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تعلیق توافقنامه جامع راهبردی ایران و روسیه در حساب شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: روند نهایی شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه بر اساس برنامه در حال انجام است.

به گفته وی، آنچه به عنوان تعلیق توافقنامه اجرایی همکاری دو کشور در رسانه‌ها ذکر شده، نادرست و نتیجه ترجمه غیردقیق اظهارات مقام‌های روسی است.

ماجرای تعلیق توافقنامه مسکو و تهران چیست؟

پیش از این، خبرگزاری دولتی روسیه روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه گزارش داد که توافق جدید بین مسکو و تهران در زمینه همکاری همه‌جانبه به دلیل مشکلاتی که شرکای ایرانی با آن مواجه هستند، به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

به گفته رویترز، ضمیر کابلوف، مقام وزارت امور خارجه این کشور گفته بود: «این یک تصمیم استراتژیک رهبری دو کشور است. این روند به دلیل مشکلاتی که شرکای ایرانی ما دارند، متوقف شده است.»

گفتنی است، موافقنامه جامع همکاری ۲۰ ساله ایران و روسیه در دی ۱۴۰۰ در سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به مسکو  و دیدار با همتای روس، ولادیمیر پوتین اعلام شد. این موافقتنامه در بخش‌های مختلف از جمله شامل همکاری‌های نظامی است.  

خبر مرتبط
فوری؛ ادعای خبرگزاری دولتی روسی: پیمان همکاری همه‌جانبه جدید ایران و روسیه به حالت تعلیق درآمد

اکوایران: خبرگزاری دولتی روسیه روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه گزارش داد که توافق جدید بین مسکو و تهران در زمینه همکاری همه‌جانبه به دلیل مشکلاتی که شرکای ایرانی با آن مواجه هستند، به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.