به گزارش اکوایران، اولین جمعه پس از مشخص شدن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، شاهد اتفاقات زیادی نبودیم. 

با این حال همچنان برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها حاشیه‌هایی به همراه داشت. 

دو اتنصاب جدید در ستاد پزشکیان

سیدرضا صالحی امیری به عنوان معاون فرهنگی و محسن رهامی به عنوان معاون حقوقی ستاد مسعود پزشکیان منصوب شدند.

طی حکمی نیز از سوی مسعود پزشکیان، محمد حسین مقیمی به عنوان مشاور عالی پزشکیان و رئیس ستاد امید منصوب شد.

همایش انتخاباتی زنان حامی پزشکیان

همایش انتخاباتی زنان حامی «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر جمعه (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) در تهران برگزار شد.

در این همایش چهره‌هایی از جمله فاطمه هاشمی رفسنجانی و شهیندخت مولاوردی حضور داشتند. 

حمایت علی ربیعی از پزشکیان

علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم در شبکه ایکس نوشت: آنچه از پزشکیان دریافته‌ام: او قصد بیان دروغ به هیچ شکلی حتی به صورت غیرآگاهانه را هم ندارد. مردم ایران چوب‌خورده و ناامید از رویا فروشی‌های رایج از سوی کارنابلدان، با جملات پرطمطراق هستند. تجربه‌‌های گذشته و اخیر، نشان داد که با پرواز خیال‌ و عدم فهم از الزامات آن، دو جهان؛ یکی رویایی و فرصت سوز و دیگری جهانی واقعی از زندگی روزمره مردم در کشور ایجاد کرده‌اند. در حالی‌که بخش بزرگی از جامعه، با این خیال‌ها غریبه شده‌اند. و این‌گونه شد که شد.

واکنش رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به مشاوران اقتصادی پزشکیان

مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در شبکه ایکس در واکنش به حضور حسین عبده تبریزی و احمد میدری به عنوان مشاوران اقتصادی پزشکیان واکنش نشان داد و نوشت: مشاوران اقتصادی پزشکیان ۳۰سال است که مسئول بوده و مسبب وضع موجودند!

حمایت حزب اعتدال و توسعه از پزشکیان

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه نوشت: در دیداری که اعضای حزب اعتدال با آقای پزشکیان برقرار کردند، مقرر شد تا تمامی ظرفیت‌های بالقوه حزب در جهت پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به کار گرفته شود.

حمله فرزند علیرضا پناهیان به پزشکیان و خاتمی 

رضا پناهیان، پسر علیرضا پناهیان، با انتشار تصویری از مسعود پزشکیان در کنار سیدمحمد خاتمی و جهانگیری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اینها همه با هم برای آمریکان البته

حمایت حزب جوانان ایران اسلامی از پزشکیان

حزب جوانان ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود از پزشکیان در انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

واکنش‌ها به اظهارات قالیباف درباره شکایت از خبرنگاران

وحید اشتری به اظهارات اخیر قالیباف در صداوسیما واکنش نشان داد و با انتشار دادنامه‌ای نوشت: آقای قالیباف در تلویزیون گفت من هیچ وقت از هیچ رسانه و فردی شکایت نکرده و نمی‌کنم و مدعی العموم (دادستان) اینکار را می‌کند. ایشان رسما دارد در تلویزیون دروغ می‌گوید بار‌ها از خود بنده و سایر خبرنگاران شخصا شکایت کرده است.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری نیز در واکنش به سخنان روز گذشته محمدباقر قالیباف در «میزگرد فرهنگی» که از تلویزیون پخش شد، نوشت: روایت آقای قالیباف از برخوردش با رسانه‌ها صادقانه نیست. دریک پرونده که بنده وکالت طرف های مقابل را بر عهده داشتم. همزمان از چند روزنامه نگار و رسانه به صورت شخصی شکایت کرده بود.

نهایتا هم پس از اخذ تصمیم بازپرس محترم مبنی بر صدور قرار منع تعقیب ایشان هم اعلم گذشت کردند!!!

سجاد موسوی نیز در واکنش به اظهارات قالیباف نوشت: آیا می‌دونید محمدباقر ‎قالیباف از سال ۹۹ که رییس ‎مجلس شده تا الان؛ حتی یک‌ نشست خبری؛ تاکید می‌کنم یک نشست خبری با خبرنگاران نداشته!!!

دیدار و گفتگوی محدود با چند خبرنگار پارلمانی در مجلس داشته؛ اما یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه‌های جمعی، خیر!!!

«قائمی» رئیس ستاد حامیان قالیباف شد

 «علی اصغر قائمی» به عنوان رئیس ستاد حامیان قالیباف «خدمت و پیشرفت» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منصوب شد.

​سید محمد حسینی، ریاست ستاد دانشگاهیان کشور، حامیان دکتر محمد باقر قالیباف را برعهده گرفت.

حضور معاون فرزین به عنوان مشاور جلیلی 

با وجود اینکه رئیس کل بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای، فعالیت انتخاباتی کارکنان این بانک را ممنوع اعلام کرده بود، حضور محسن کریمی معاون امور بین الملل بانک مرکزی در کنار سعید جلیلی در یک برنامه انتخاباتی توجه‌ها را به خود جلب کرد. 

در چنین شرایطی فعالیت انتخاباتی معاون فرزین و حضور او به عنوان مشاور یکی از نامزدهای انتخاباتی جای سوال دارد.

واکنش‌ نسبت به اظهارات جلیلی درباره درآمدزایی تنگه هرمز

 رحمان قهرمانپور، کارشناس ارشد روابط بین‌الملل، در واکنش به اظهارات سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: منظور جلیلی از اینکه گفت می‌توانیم سالانه از تنگه هرمز ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشیم، چه بود؟ آیا نمی‌دانست تنگه هرمز بین المللی است یا منظورش چیز دیگری بود؟ چیزی مثل ساخت بنادر بین المللی؟

حضور سعید جلیلی برای ادامه فعالیت‌های انتخاباتی خود با حاشیه‌های زیادی روبرو بود.

برخی رسانه‌ها از انصراف سعید جلیلی خبر دادند که تکذیب ستاد انتخاباتی او را در پی داشت.

واکنش قاضی‌زاده هاشمی به ابتکار 

قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خانم ابتکار! ‌انسداد، دولت‌های هم فکر شما بودند. ‌انسداد شمایید که با بی‌تدبیری ⁧ مردم⁩ را ناامید و در دوره کرونا با رکورد زنی در آمار مرگ و میر روزانه، آه و ناله ⁧خانواده ایرانی⁩ را بلند کردید.