به گزارش اکوایران، امروز رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضائیه به نامزدهای انتخابات توصیه داشتند که مباحث نامزدها در تلویزیون یا اظهارات دیگر آنها موجب نشود که حرف دشمن‌پسند و دشمن شادکن بزند.

سفرهای استانی-انتخاباتی نامزدها

پزشکیان امروز به سنندج، شیراز و اهواز رفت و در جمع مردم این شهرها سخن گفت. 

جلیلی نیز که به اصفهان رفته بود در میدان نقش جهان این شهر سخنرانی کرد. 

محمد باقر قالیباف، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امروز در جمع اصناف نسبت به تحریم اظهار کرده که در صورت پیروزی در انتخابات، «همه دستگاه‌ها در داخل کشور یک طرف و دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها طرف دیگر خواهد بود.»

سنگ‌تمام ظریف برای پزشکیان

امروز ظریف در راستای سفرهای انتخاباتی در دفاع از پزشکیان به دو شهر کاشان و گرگان رفت.

او که در شهر کاشان در مسجدی سخنرانی می‌کرد، با واکنش‌ها مخالفانش روبه‌رو شد. آن‌ها در حال سخنرانی او فریاد هیهات من ذله سر دادند و ظریف هم با هیهات من چای دبش پاسخ داد. 

گویا تعدادی از افراد که «گروه فشار» خوانده شدند قصد برهم زدن مراسم را داشتند و او را دروغ‌گو خطاب کردند که ظریف در پاسخ به آنها گفت: «خجالت نمی‌کشید به کسی که رهبر معظم انقلاب به او گفته صادق، می‌گویید دروغ‌گو؟ شرمتان باد دروغ می‌گویید.»

گفتنی است که حضور ظریف در گرگان هم بدون تنش نبود.

موضع مرجع تقلید شیعیان علیه گشت ارشاد

در ایام انتخابات موضوع گشت ارشاد یا نسخه‌های جدید‌تر آن دوباره داغ شده است. مثل همه سالیانی که انت

آیت الله جوادی آملی، از مراجع تقلید در دیدار با مقامات قضایی در این باره اظهار کردند،  «مسائلی مانند حجاب و امثال آن با بگیر و ببند حل نمی شود، با ادب و عدل حل می شود.»

انتشار نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس در نظرسنجی جدید خود از مشارکت قطعی 45 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

براساس اعلام مؤسسه افکارسنجی ملت این مرکز، انتخاب ۲۰.۷ درصد «محمدباقر قالیباف»، انتخاب ۱۸.۹ درصد «مسعود پزشکیان» و انتخاب ۱۸.۲ درصد «سعید جلیلی» از میان افرادی بوده که قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد.

با این حال آخرین یافته‌های نظرسنجی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی(ایسپا) نتایج دیگری نشان داده است. بر اساس یافته‌های نظرسنجی ایسپا، جلیلی و پزشکیان در صدر انتخاب رأی‌دهندگان قرار دارند. 

خبر مرتبط
مقایسه نتایج نظرسنجی انتخاباتی ایسپا و مرکز پژوهش‌ها/ رقابت تنگاتنگ قالیباف، پزشکیان و جلیلی

اکوایران: نتایج جدیدترین نظرسنجی مؤسسه افکارسنجی ملت مرکز پژوهش های مجلس منتشر شد که بر اساس آن قالیباف و پزشکیان پیشتاز هستند. یافته‌های نظرسنجی ایسپا که در روزهای اخیر منتشر شد اما حکایت از پیشتازی پزشکیان و جلیلی می‌دهد.

کشاکش جلیلی و قالیباف 

در این ایام «جبهه انقلاب» وضعیت دشواری دارد. از طرفی دم از اتحاد می‌زند و از طرف دیگر بعید است دو نامزد اصلی آن -قالیباف و جلیلی- به نفع هم کنار بروند. این وضعیت باعث شده رسانه‌ها و نزدیکان هر نامزد دیگری را به کناررفتن دعوت کنند. در آخرین موضع گیری‌های این چنینی حسین الله‌کرم پشت جلیلی قرار گرفت و پیشنهاد داد که رییس مجلس فعلی در همین منصب باقی بماند.

نقض حکم اعدام توماج صالحی

در میان خبرهای انتخاباتی نقض حکم اعدام توماج صالحی هم توجهات را به خود جلب کرد. 

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خبر از نقض حکم اعدام داد و نوشت: بر اساس حکم فرجامی شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور، پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد. شعبه دیوان در حکم دقیق خود ضمن نقض حکم اعدام، مجددا تاکید کرده است که حتی حکم حبس قبلی(۶سال و سه ماه) بدون رعایت قواعد تعدد جرم بوده و بر خلاف ماده ١٣١ و مازاد بر مجازات قانونی است.