برنامه پزشکیان برای عبور از تحریم یکی از مواردی بود که در این نشست از سوی فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گرفت. در این خصوص پزشکیان به این نکته اشاره کرد که بدون بهبود روابط خارجی و حل مسئله FATF، دستیابی به رشد اقتصادی پایدار امکان‌پذیر نخواهد بود.

او در ادامه افزود: برای کاسبان تحریم این مهم است که در فضای تحریم بمانیم و محیط را غیرشفاف نگه دارند، اما ما باید این روند را تغییر دهیم.

به باور من می‌توان مشکلات را حل کرد؛ مشروط بر اینکه سیاست‌ها را تغییر دهیم. همه با هم باید قدم بردارند، اختلاف‌ها را کنار بگذارند و بدانند که تغییر در یک دهه اتفاق می‌افتد و ناگهانی صورت نمی‌گیرد.

تحریم‌های اقتصادی، یکی از چالش‌های اصلی پیش‌روی دولت آینده خواهد بود. این محدودیت‌ها که سال‌هاست بر اقتصاد ایران سایه افکنده‌اند، آثار مخربی بر معیشت مردم و روند توسعه کشور داشته‌اند. گرچه ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با تحریم‌های اقتصادی مواجه بوده است، اما شدت و دامنه این تحریم‌ها در دهه اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با توجه به اهمیت و اثر‌گذاری تحریم در اقتصاد دولت آینده باید برای مقابله با این چالش پیچیده، برنامه‌ای جامع و کارآمد تدوین کند.