به گزارش اکوایران، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۸ تیر در حدود ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور و بیش از ۹۵ کشور آغاز خواهد شد. آیین افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری بعد از ظهر پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد. ریاست هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری برعهده آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی است.

زاکانی هم کنار رفت/ درخواست دو نامزد انصرافی از جلیلی و قالیباف برای وحدت

علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز -هفت تیر- با صدور بیانیه‌ای از ادامه رقابت در انتخابات انصراف داد. البته همین روزگذشته بود که او در جمع هوادارانش عنوان کرده بود: «دفعه قبل شهید رئیسی بود که من کنار رفتم.»

زاکانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تا پایان زمان قانونی رقابت ماندم اما تداوم راه شهیدرئیسی مهمتر است. از جلیلی و قالیباف می‌خواهم وحدت کنند و مطالبه بحق نیروهای انقلاب را بی‌پاسخ نگذارند و مانع از تشکیل دولت سوم روحانی شوند. از مردم عزیز و هواداران سپاسگزارم و از ملامت‌ها نمی‌هراسم.

photo_2024-06-27_20-04-23

همچنین قاضی‌زاده هاشمی نیز پس از انصرافش در پیامی خواستار وحدت قالیباف و جلیلی شد و نوشت: «برادران عزیزم؛ آقای دکتر قالیباف و آقای دکتر جلیلی؛ ادامه راه شهید رئیسی عزیز در گرو اجماع و اتفاق‌نظر شماست.»

photo_2024-06-27_20-14-42

قدردانی قالیباف از انصراف زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی

محمدباقر قالیباف پس از خبر کناره‌گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از انصراف آنها قدردانی کرد و نوشت: «از برادران عزیز آقایان زاکانی و قاضی زاده که مطالبات نیروهای انقلاب در راستای ایجاد ائتلاف و وحدت را لبیک گفتند تشکر میکنم روشنگری در خصوص پروژه بازگشت به دهه نود و دفاع از میراث شهید رئیسی جز با مجاهدت آنها ممکن نمیشد. تا آخر ایستاده‌ایم تا دولتی کارآمد و انقلابی تشکیل شود.»

photo_2024-06-27_20-14-54

رییس ستاد قاضی‌زاده هاشمی: انصراف او در جهت اجماع‌سازی بین نیروهای انقلاب بود نه به نفع جلیلی

محسن منصوری، رییس ستاد جلیلی در پیام توئیتری اعلام کرد، ستاد قاضی‌زاده هاشمی به ستاد جلیلی ملحق شد. 

photo_2024-06-27_20-32-48

خبری که محمدرضا میرشمسی، رییس ستاد قاضی‌زاده در واکنش به آن نوشت: «همانطور که در متن بیانیه جناب آقای دکتر قاضی زاده اعلام شد انصراف ایشان از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در جهت اجماع‌سازی بین نیروهای انقلاب صورت گرفته است.

لذا آنچه که در حمایت از جناب دکتر سعید جلیلی بیان گردیده نظر شخص اینجانب به عنوان رییس ستاد ایشان بوده است و نه نظر ایشان.»

photo_2024-06-27_20-14-47

تعداد واجدین شرایط رای اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات کشور در شبکه خبر اعلام کرد که بنابه اعلام سازمان ثبت احوال، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط، چه در داخل و چه در خارج از کشور واجد رای دادن هستند.

مخالفت با حضور خبرنگاران اصلاح‌طلب در ستاد انتخابات وزارت کشور

بنابه اخباری که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، با حضور خبرنگاران از روزنامه‌های اصلاح‌طلب که قرار بود در روز جمعه در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور داشته باشند، مخالفت شده است. ظاهرا وزارت کشور به برخی از رسانه‌ها از جمله «شرق» و «هم‌میهن» اعلام کرده استعلام خبرنگاران این رسانه‌ها منفی است و باید خبرنگار جدیدی معرفی کنند.

این درحالی است که پیش از این برای این خبرنگاران کارت صادر شده بود و این کارت‌ها تا دهم تیرماه اعتبار داشت. اما اکنون همین خبرنگارانی که کارت داشتند نمی‌توانند در روز جمعه به ستاد انتخابات کشور بروند.

قاضی‌زاده هاشمی و زاکانی 22 ساعت از وقت مردم و صداوسیما را گرفتند 

علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دو نامزدی هستند که از انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادند. بسیاری البته از قبل تاکید داشتند که این دو نامزد تا آخر انتخابات نخواهند ماند و بعد از استفاده کردن از فرصت‌هایش تبلیغاتیشان کنار خواهند کشید. سایت خبری «تجارت نیوز» در مطلبی به بررسی میزان ساعتی که هر کدام از این دو نامزد از صداوسیما و مردم، برای حرف‌ها و وعده‌های انتخاباتی استفاده کردند، پرداخته است.

photo_2024-06-27_20-51-15

سید حسن نصراالله: آینده ملت‌ها و حکومت‌ها منطقه به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم چهلم شهادت ابراهیم رئیسی و هیات همراهش که در مصلی تهران برگزار شد، پیامی منتشر کرد. او در این پیام ضمن ابراز تسلیت به رهبری انقلاب اسلامی و مردم ایران به نیابت از محور مقاومت، درخصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران اظهار کرد: امروز فقط سرنوشت جمهوری اسلامی مطرح نیست بلکه با تمام صداقت و صراحت می‌گویم سرنوشت تمام ملت ها و مقاومت در منطقه به سرنوشت جمهوری اسلامی ایران بسته شده است.