به گزارش اکوایران، جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها در تلاش بود تا دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان را شکست دهد. او برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ مقابل ترامپ قرار گرفت و توانست عملکرد خوبی در مناظره‌ها از خودش نشان دهد. در نهایت هم موفق شد ترامپ را شکست دهد.

با این حال، به‌تازگی کهولت سن به مسئله‌ای بزرگ برای بایدن تبدیل شده است. او با گاف‌های متعدد، به سوژه رسانه‌های جهان تبدیل شده است. در نهایت، چندی پیش، بایدن و ترامپ برای مناظره مقابل همدیگر قرار گرفتند.

عملکرد بایدن در مناظره اخیر مقابل ترامپ، به قدری ضعیف بود که دموکرات‌ها را به وحشت انداخت. همین مسئله باعث شد که زمزمه‌های جایگزینی بایدن با یک گزینه جدید مطرح شود.

دموکرات‌ها تلاش کردند بایدن را قانع کنند از ادامه رقابت‌ها انصراف دهد. در ابتدا بایدن مقاومت می‌کرد و اصرار داشت که توانایی ادامه رقابت‌ها را دارد. با این حال، هجمه رسانه‌ها و دموکرات‌ها به قدری بود که ناچار شد به همین دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری در آمریکا رضایت بدهد و مسئولیت رقابت با ترامپ را به شخصی دیگر بسپارد.

در حال حاضر، کامالا هریس، معاون اول بایدن از طرف او، حمایت شده و به عنوان گزینه تازه‌نفس از طرف دموکرات‌ها مطرح است.

بایدن به عنوان یک سیاستمدار کارکشته شناخته می‌شد. او بیش از ۵ دهه در عرصه سیاسیِ آمریکا فعالیت داشته و چهره‌ای مطرح است. در ویدیوی بالا، کارنامه ۵۰ ساله این سیاستمدار مرور شده است.