در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تحقیقات و بررسی‌های به‌عمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سرجنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است. بر این اساس، سپاه تمامی ادعاهایی که اخیرا در رسانه‌های خارجی در مورد ترور با بمب داخل اتاق مطرح شده بود را تکذیب کرده است.

همچنین این اطلاعیه تاکید کرده، رژیم اسرائیل پاسخ این جنایت را در زمان، مکان و کیفیت مقتضی، قاطعانه دریافت خواهد کرد. علاوه بر این اطلاعیه، یک مقام آگاه هم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم ادعاهای نیویورک تایمز در مورد انفجار بمب را تکذیب و ماجرای تشکیل جلسه ساعت ۷ صبح در حضور رهبر انقلاب را نیز دروغ اعلام کرده است.

احسان خاندوزی گفته، اگر اصلاحات اقتصادی انجام شود تا ۱۰ سال آینده کشور می‌تواند با نرخ‌های خوب رشد اقتصادی بالا توسعه پیدا کند، به شرط آنکه تحریم‌های داخلی برطرف شود. وزیر اقتصاد دولت سیزدهم پیش‌بینی کرد که روند تورم در ماه‌های آینده کاهش پیدا کند و چشم‌انداز رشد اقتصادی در دولت چهاردهم مثبت باشد. 

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرده که مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در ارتباط با زائران اربعین حسینی (ع) و بیماری‌های واگیردار و گرمازدگی در مبادی مرزی و طول مسیر زوار، در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

وزیر نیرو خبر داده که هفته پیش‌رو شاید آخرین هفته بسیار گرم سال باشد و ممکن است در برخی نقاط مثل تهران رکورد گرمایی هم زده شود. 

نمایندگی ایران در برن انتشار نامه منتسب به این نمایندگی در فضای مجازی را تکذیب کرد و خبر داد که تصویر جعلی است و مقایسه آن با سایت سفارت و برخی اشتباهات فاحش دیگر، به راحتی جعلی بودن آن را ثابت می‌کند. 

پیش‌تر در فضای مجازی ادعا شده بود که محمود بریمانی، سفیر ایران در سوئیس در نامه‌ای به وزارت خارجه سوئیس نوشته که حمله ایران هیچ تلفات انسانی و ضربه استراتژیک برای اسرائیل نخواهد داشت و صرفاً جهت پاسخ به خواست‌های درونی کشور پس از ترور هنیه است. 

صولت مرتضوی وزیر کار دولت سیزدهم  گفته، سازمان تأمین اجتماعی از بحران کسری منابع خارج شده و امروز پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض است.

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که نسبت به مصوبه تعطیلی شنبه‌ها دو ایراد شرعی گرفته شد و یک ایراد هم هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته است. ایرادات شورای نگهبان، به روز تعطیلی مصوب مجلس و همچنین قراردادهای خصوصی افراد بوده است. 

بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای سال تا ۱۲ مرداد ۲۴ میلیارد و ۸۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز تامین شده است.

طبق گزارش دیوان محاسبات، تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳، میزان منابع وصولی در این بازه زمانی ۵۴ درصد و مصارف آن ۷۱ درصد بوده است. همچنین وجوه واریزی به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از محل منابع حاصل از فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی با کسر سهم صندوق توسعه ملی ۴۵ درصد اعلام شده است.

صمد حسن‌زاده، رییس اتاق بازرگانی ایران، به مسعود پزشکیان نامه زده و از او خواسته که برای جلوگیری از کاهش تولید، نهاده های تولید بخش کشاورزی و ارز مورد نیاز برای ترخیص نهاده های وارداتی فراهم شود. 

رویترز اعلام کرده تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۳.۲۲ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۸ یعنی زمان خروج آمریکا از برجام است. 

رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران گفته، بانک‌ها تسهیلات نهضت ملی مسکن را قفل کردند و به همین دلیل پیشنهاد یک برنامه برد-برد برای این طرح را به وزرات راه داده شده است.