به گزارش اکوایران، روز گذشته مجلس به تمامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم، رای اعتماد داد و برخی از وزرای جدید از امروز کار خود را به صورت رسمی آغاز کردند. 

عباس علی‌آبادی اما با خیابان سمیه و وزارت صمت خداحافظی کرد و در وزارتخانه نیرو حاضر شد. او در نخستین روز کاری خود به بحران برق حاضر در تابستان اشاره کرد.

صبح امروز غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جدید جهاد و کشاورزی هم در وزارتخانه جهاد و کشاورزی حضور یافت. او در اولین حضور خود در این وزارتخانه به عنوان سکان‌دار گفت: «سفره مردم و تنظیم بازار محصولات کشاورزی اولویت کاری این دوره است و بخش‌های زیر‌بنایی هم‌زمان فعالیت خود را ادامه خواهند داد. دولت چهاردهم؛ به دنبال مشارکت مردم به عنوان رکن اصلی در کشاورزی است.»

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که پرداخت مطالبات گندم‌کاران در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

آغاز سفرهای استانی با صادق

فرزانه صادق مالواجرد، وزیر جدید راه و شهرسازی هم در نخستین روز کاری خود در یک سفر استانی به ایلام رفت. او در این سفر وضعیت عبور و مرور زائران اربعین را مورد ارزیابی قرار داد و در ادامه از پایانه مرزی برکت و مرز مهران واقع در استان ایلام بازدید می‌کند.

روز نخست وعده‌ها

محسن پاکنژاد هم که دیروز به عنوان وزیر نفت از مجلس رای اعتماد گرفت، در نخستین روز کاری خود از قیمت بنزین صحبت کرد و گفت: «افزایش قیمت بنزین فعلاً در برنامه دولت نیست. در رابطه با مدیریت مصرف بنزین، در حال حاضر اصلا راهکار قیمتی مدنظر نیست.»

هدف، برنامه هفتم توسعه

محمد اتابک، وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در نخستین روز کاری خود عنوان کرد: «با دو دیدگاه اقتصادی و برنامه‌ای جهش تولید را پیگیری می‌کنیم. چهارچوبی که ما می‌خواهیم به آن عمل کنیم  چهارچوب برنامه هفتم توسعه است.»

او ادامه داد: «اختلاف نظرهایی هست اما ما زمانی می‌توانیم با هم همکاری کنیم که شرایط در وزارت خانه و کشور بهتر شود. امیدوارم همه با هم در وزارت خانه بتوانیم همدل و همراه هم باشیم.»

 او همچنین گفت: «دولت آقای پزشکیان دولت خاصی است و مهمترین مسئله در دولت ایشان مسئله وفاق ملی است و من امیدوارم که بتوانیم این موضوع را در ارکان دولت ایشان داشته باشیم.»

وفاق ملی برای همبستگی

اسکندر مومنی، وزیر جدید کشور نیز امروز بیان کرد: « وفاق ملی برای ایجاد همبستگی ملی رویکرد اصلی وزارت کشور است و امروز کشور بیش از هر زمان به امنیت، آرامش و همبستگی نیاز دارد.»

مومنی رأی معنادار وکلای کشور را به منزله سنگینی چندین باره وظیفه خود دانست و اظهار کرد: این رای طبیعتا وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر کرد و انشالله این پشتوانه‌ای برای تلاش و خدمت بیشتر به مردم خواهد بود.

فلیترینگ رفع می‌شود؟

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات دولت چهاردهم هم همراه با عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، این وزارتخانه را تحویل گرفت.

هاشمی پس از این دیدار، به سرعت با معاونان وزارتخانه تشکیل جلسه داد تا درباره مسائل پیش رو با آنها صحبت کند. در این جلسه عنوان شد که وضعیت موجود به‌واسطه استفاده از فیلترشکن‌ها قابل قبول نیست و باید بازنگری شود.

وزیر جدید ارتباطات گفت: «سیاستگذاری در وزارت ارتباطات اتفاق نمی‌افتد و نگاه ما در این موضوعات فعالانه خواهد بود. ما با مردم در ارتباط مستقیم هستیم و باید در جهت اجماع‌سازی و توافق سازی حرکت کنیم تا مشکلات را حل کنیم.»