به گزارش اکوایران، در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز پنجشنبه منتشر شد، کامالا هریس دموکرات، از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه پیشی گرفته است. آماری که نشان می‌دهد معاون رئیس‌جمهور شور و شوق جدیدی را در میان رای‌دهندگان ایجاد کرده و رقابت را پیش از انتخابات 5 نوامبر دستخوش تغییر کرده است.

انتخابات آمریکا

امتیاز 4 درصدی در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام شده بیشتر از برتری 1 امتیازی هریس نسبت به رئیس جمهور سابق در نظرسنجی اواخر ژوئیه رویترز/ایپسوس بود. نظرسنجی جدید که در هشت روز منتهی به چهارشنبه انجام شد و دارای 2 درصد خطا بود، نشان داد که هریس در میان زنان و اسپانیایی‌ها بیشتر حمایت می‌شود.

هریس با 49 درصد به 36 درصد - یا 13 درصد - در بین رای‌‌دهندگان زن و رای‌دهندگان اسپانیایی تبار از ترامپ پیشی گرفته است. در چهار نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در ماه ژوئیه انجام شد، هریس 9 امتیاز در میان زنان و 6 امتیاز در میان اسپانیایی‌ها برتری داشت.

ترامپ در میان رای‌دهندگان سفیدپوست و مردان، هر دو با اختلاف مشابه در ماه ژوئیه، پیشتاز بود، هر چند پیشتازی او در میان رای‌دهندگان بدون مدرک دانشگاهی در آخرین نظرسنجی به 7 امتیاز، از 14 امتیاز در جولای کاهش یافت.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که چگونه رقابت‌های ریاست جمهوری ایالات متحده در تابستان دستخوش تغییر شده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور 81 ساله، در 21 ژوئیه، پس از مناظره‌ فاجعه‌بار علیه ترامپ که باعث درخواست‌های گسترده از سوی دموکرات‌ها برای کنار گذاشتن نامزدی مجدد او شد، کارزار انتخاباتی خود را متوقف کرد.

از آن زمان، هریس در نظرسنجی‌های ملی و آنهایی که در ایالت‌های نوسانی بحرانی هستند، در مقابل ترامپ قرار گرفته است. در حالی که نظرسنجی‌های ملی از جمله رویترز/ایپسوس سیگنال‌های مهمی را در مورد دیدگاه‌های رای‌دهندگان ارائه می‌دهند، نتایج ایالت به ایالت کالج الکترال برنده را مشخص می‌کند و تعداد انگشت شماری از ایالت‌های خاکستری احتمالاً تعیین‌کننده هستند.

انتخابات آمریکا

در هفت ایالتی که رقابت در انتخابات 2020 در آن‌ها نزدیک آنها بود - ویسکانسین، پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا، کارولینای شمالی، میشیگان و نوادا - ترامپ در میان رای‌دهندگان ثبت نام شده در این نظرسنجی، 45 به 43 درصد از هریس برتری داشت.

مت ووکینگ، استراتژیست مبارزات انتخاباتی جمهوری‌خواه که در کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2020 کار می‌کرد، گفت: «بدیهی است که رقابت در برابر هریس با توجه به تغییر این اعداد برای ترامپ چالش برانگیزتر است، اما مطمئناً غیرقابل حل نیست.» او گفت که ترامپ باید تا جایی که ممکن است در کارزار انتخاباتی خود متمرکز بماند تا رای‌دهندگانی را که به دلیل این که بایدن را دوست ندارند به سمت او گرایش داشتند، نترساند.

از زمان پذیرش رسمی نامزدی دموکرات‌ها در هفته گذشته، هریس سفری به ایالت‌های خاکستری از جمله جورجیا را آغاز کرده است، جایی که بایدن قبل از پایان مبارزات انتخاباتی خود از حمایت‌های کمی برخوردار بود.

اشتیاق در حال افزایش

حدود 73 درصد از رای‌دهندگان دموکرات که در این نظرسنجی ثبت‌نام کرده‌اند، گفتند که پس از ورود هریس به رقابت در ماه نوامبر، هیجان‌زده‌تر هستند. در حالی که نظرسنجی ماه مارس رویترز/ایپسوس نشان می‌داد که 61 درصد از پاسخ دهندگانی که قصد رأی دادن به بایدن را داشتند عمدتاً برای متوقف کردن ترامپ این کار را انجام می‌دادند، 52 درصد از رای‌دهندگان هریس در نظرسنجی اوت به حمایت از او به عنوان یک نامزد رأی دادند تا در درجه اول برای مخالفت با ترامپ.

ایمی آلیسون، بنیانگذار She the People، یک گروه لیبرال که هدف آن افزایش تعداد زنان رنگین پوست در مناصب انتخابی است، گفت: «ما در این نظرسنجی می‌بینیم که مردم بیشتر از گذشته در مورد آینده انگیزه دارند. آن‌ها کامالا هریس را آینده می‌دانند و جمهوری‌خواهان این انتخابات را فقط درباره ترامپ می‌دانند. رأی‌دهندگان زمانی که گزینه «بیش از» شکست دادن ترامپ در اختیارشان قرار می‌گیرد، بیشتر درگیر می‌شوند.»

اما رای‌دهندگان به ترامپ نیز نسبت به نامزد خود ابراز اشتیاق کردند و 64 درصد گفتند که انتخاب آنها بیشتر با انگیزه حمایت از ترامپ بوده تا مخالفت با هریس.

45 درصد تا 36 درصد رای‌‌دهندگان ترامپ را برای رویکرد بهتر برای مدیریت اقتصاد ایالات متحده انتخاب کردند.

انتخابات آمریکا

در مقابل، هریس از برتری 47 به 31 درصدی در سیاست سقط جنین خودخواسته برخوردار بود. این موضوع پس از آن که دادگاه عالی محافظه کار ایالات متحده در سال 2022 حق ملی زنان برای سقط جنین را نقض کرد، برای دموکرات‌ها برجسته است. ترامپ در دوره ریاست جمهوری 2017-2021 خود سه قاضی محافظه کار را به دادگاه معرفی کرد. حدود 41 درصد از رأی‌دهندگان در نظرسنجی - و 70 درصد از دموکرات‌ها - گفتند که نگران هستند رئیس جمهور بعدی ممنوعیت ملی سقط جنین را امضا کند.

دوره آخرین نظرسنجی تا حدی با کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در 19-22 اوت در شیکاگو همپوشانی داشت؛ جایی که هریس رسما نامزدی حزب خود را پذیرفت. باید دید که آیا همان سطح از اشتیاق برای هریس ادامه خواهد داشت یا خیر.

این نظرسنجی در سطح ملی انجام شد و 4253 بزرگسال آمریکایی از جمله 3562 رای‌دهنده ثبت‌نام شده پاسخ دادند.