به گزارش اکوایران، دست‌کم 47 نفر شامل پنچ کودک در روز یکشنبه (11 شهریور) به دنبال حملات موشکی روسیه به یک مرکز خرید در شهر خارکیف اوکراین، مجروح شدند.

به نوشته رویترز، روسیه در اوایل امروز اعلام کرده بود کی‌یف یکی از بزرگ‌ترین حملات پهپادی خود از ابتدای جنگ را آغاز کرده و نیروگاه‌های برق و پالایشگاه‌های نفت را هدف قرار می‌دهد. همزمان با حملات پهپادی اوکراین، نیروهای روسیه نیز پیشروی‌های بیشتری در یک شهر کلیدی در شرق اوکراین انجام می‌دهند.

حمله به خارکیف باعث شد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، درخواست‌های خود از متحدان برای صدور مجوز شلیک موشک‌های غربی به بخش‌های عمیق‌تر خاک روسیه را بار دیگر تکرار کند؛ اتفاقی که به گفته زلنسکی می‌تواند خطرات نظامی روسیه را کاهش دهد.

با گذشت دو سال و نیم از نبرد، جنگ اوکراین اکنون به یک نقطه حیاتی رسیده است؛ روسیه در حال حمله به شرق اوکراین است، در حالیکه تلاش می‌کند نیروهای اوکراینی را که طی یک حمله غافلگیرکننده در 6 آگوست، به مرزهای غربی این کشور نفوذ کردند، از خاک خود خارج کند.

هفته گذشته روسیه با شدیدترین حملات هوایی خود در طول جنگ، اوکراین را مورد حمله قرار داد و به اهدافی از جمله تأسیسات انرژی شلیک کرد.

از سوی دیگر، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در روز یکشنبه اعلام کرد: «روسیه در دکترین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، تغییر ایجاد خواهد کرد تا به تشدید تنش غرب در جنگ اوکراین پاسخ دهد.»

در دکترین هسته‌ای فعلی روسیه که در حکمی در سال 2020 توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تبیین شد، این مطلب آمده است: «روسیه ممکن است به دنبال یک حمله اتمی توسط دشمن یا سلاح‌های معمول که موجودیت کشور را تهدید کند، دست به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای بزند.»