به گزارش اکوایران، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره پروژه خط لوله گاز میان ایران و پاکستان اعلام کرد: «ما به تحریم‌های خود علیه ایران ادامه می‌دهیم. و به‌طور طبیعی، ما به همه توصیه می‌کنیم که از پیامدهای معاملات تجاری با ایران آگاه باشند.»

به نوشته بیزنس رکوردر، پاکستان که با جریمه بالقوه 18 میلیارد دلاری به دلیل عدم اجرای بخشی از توافق با ایران مواجه است، از آوریل سال جاری میلادی کار روی این پروژه را آغاز کرد. مسئولان پاکستانی مرتبط با این پروژه، فرآیند تکمیل خط لوله گاز 80 کیلومتری از بندر گوادر این کشور تا محل اتصال به ادامه خط لوله در خاک ایران را آغاز کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود پروژه خط لوله گاز میان ایران و پاکستان در 24 ماه آینده تکمیل شود تا گاز طبیعی را از ایران به پاکستان منتقل کند.

ایران و پاکستان در سال 2013 یک قرارداد 25 ساله مرتبط با انتقال گاز امضا کردند. پاکستان به‌طور سنتی روابط نزدیکی با آمریکا و ایران دارد. مقامات پاکستان می‌گویند که این کشور برای ادامه فعالیت صنعت خود به منابع گاز کافی نیاز دارد زیرا منابع گاز داخلی پاکستان به‌سرعت در حال کاهش هستند. سهم واردات گاز طبیعی مایع توسط این کشور نیز به 29 درصدِ کل حامل‌های انرژی وارداتی آن رسیده است.