به گزارش اکوایران؛‌ زهرا بهروزآذر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ،نسبت به شایعات مطرح شده درباره حادثه دلخراش معدن طبس در شبکه اجتماعی ایکس واکنش نشان داد.

در متن این پیام آمده است : همه ما در این غم بزرگ شریکیم و با خانواده‌ها همدردیم. دولت و به‌ویژه معاونت زنان و امور خانواده به‌طور جدی در حال پیگیری این موضوع است. به محض دریافت این ادعا، از استانداری خراسان جنوبی پیگیری و اعلام شد که از خانواده‌ها بابت حمل این پیکرهای نازنین هیچ‌گونه پولی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: برای خانواده‌های داغدار که از شهرهای دیگر آمده‌اند، اسکان و پذیرایی فراهم شده و پیکرها با نهایت احترام تحویل داده شده‌اند. اگر شما اطلاعاتی غیر از این دارید، لطفاً شخصاً برای من بفرستید تا در اسرع وقت بررسی شود. حمایت از خانواده‌های عزیز و داغدار وظیفه ماست و از این وظیفه کوتاهی نخواهیم کرد.

6101926

ماجرای دریافت هزینه از خانواده متوفیان حادثه طبس

در پی حادثه دلخراش انفجار معدن طبس، گزارش‌هایی مبنی بر عدم حمایت کافی مسئولان از خانواده‌های جانباختگان و ادعاهایی درباره دریافت هزینه زیاد برای حمل جنازه جانباختگان منتشر شد.  

روز گذشته علی اکبر رحیمی، فرماندار ویژه طبس، ضمن تکذیب شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اخذ پول از خانواده قربانیان، در مصاحبه با خبرگزاری صداو سیما تأکید کرد که تمام خدمات از جمله اسکان، پذیرایی و حمل جنازه‌ها به طور رایگان ارائه شده است.

بنابر این گزارش از همان ساعات اولیه حادثه، اقدامات لازم برای حمایت از خانواده‌های متوفیان و مصدومان صورت گرفته و شرکت معدنجو نیز مسئولیت تمام هزینه‌های مرتبط با کفن و دفن، حمل متوفیان و همچنین اسکان و پذیرایی از خانواده‌ها را بر عهده گرفته است. همچنین برای هر متوفی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و برای هر مصدوم ۵۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه تعیین شده و این مبالغ تحت نظارت دادگستری به حساب‌های مخصوص واریز خواهد شد تا پس از طی مراحل قانونی به خانواده‌ها پرداخت شود.