به گزارش اکوایران، مقامات و چهره های خارجی، به خبر شهادت رهبر جنبش حزب‌الله در لبنان واکنش نشان دادند.

پیام تسلیت حماس 

جنبش حماس یاد و خاطره سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که با گروهی از برادران فرمانده اش در نبرد طوفان الاقصی و در راه قدس به شهادت رسید گرامی داشت و افزود: ما بار دیگر بر همبستگی مطلق خود و ایستادن در یک صف واحد در کنار برادران حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان تاکید می کنیم.

پیام تسلیت مقتدی صدر 

23

پیام تسلیت محمود عباس 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شهادت دبیرکل حزب‌الله در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت.

رهبر انصار الله شهادت سیدحسن نصرالله را به‌ رهبر انقلاب اسلامی تسلیت گفت 

رهبر انصار الله یمن شهادت سید حسن نصرالله  را به رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و ملت لبنان و حزب الله و ملت فلسطین و دیگر آزادگان جهان تسلیت گفت.

میشل عون: لبنان یک رهبر برجسته و صادق را از دست داد

رئیس‌جمهور پیشین لبنان در واکنش به خبر شهادت سیدحسن نصرالله پیامی با این مضمون منتشر کرد: لبنان یک رهبر برجسته و صادق را از دست داد، کسی که مقاومت ملی را در مسیرهای پیروزی و آزادسازی هدایت کرد؛ او به وعده‌هایش وفادار بود و به مردمش که عشق، اعتماد و تعهد او را پاسخ دادند، وفادار ماند.

از نظر شخصی، من یک دوست شرافتمند را از دست دادم که با او مواضع بسیاری برای خیر و صلاح لبنان و مردمش داشتم.

القسام: حزب‌الله در دوره رهبری شهید سید‌حسن نصرالله جهش داشت

حزب‌الله در دوره رهبری او جهش کیفی یافت و شجاعت و قدرتش فزونی یافت. 

رهبران شایسته‌ای جانشین سید حسن نصرالله خواهند شد که مسیری را که شهید سید حسن نصرالله با خون خود و خون برادرانش ترسیم کرد، ادامه خواهند داد.

رهبری دشمن صهیونیستی پس از مدتی متوجه خواهد شد که به سوی مرگ حتمی گام برمی‌دارد.

نخست‌وزیر عراق: حمایت‌های ما از فلسطین و لبنان ادامه دارد

محمد السودانی نخست‌وزیر عراق امروز شنبه جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید جنبش حزب‌الله لبنان را به شدت محکوم کرد و گفت: این رژیم از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است. این اقدام جنایتکارانه در جنوب بیروت، نشانگر تمایل رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ علیه کل ملت‌های منطقه و امنیت و ثبات آن است. مسائل مهم از جمله مسئله فلسطین و مقابله کشور برادر لبنان با تجاوزات رژیم صهیونیستی نشانگر این است که ملت‌ها بالاخره به پیروزی خواهند رسید.

وی ضمن تأکید بر مواضع اصولی عراق در خصوص حمایت از ملت‌های فلسطین و لبنان تصریح کرد: این مواضع مبتنی بر قوانین بین‌المللی، اصول انسانی و اخلاقی است که یاری رساندن به ملت‌های برادر را حتمی و واجب می‌سازد.

پیام جنبش جهاد اسلامی 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی تسلیت گفت.

پیام تسلیت سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان 

 ترور سید حسن نصرالله لبنان و منطقه را وارد یک چرخه جدید از خشونت کرد. الحریری ادامه داد: خداوند متعال سید حسن را قرین رحمت خود کند و تسلیت صمیمانه خود را به خانواده و نزدیکان ایشان اعلام می‌کنم. 

 ترور نصرالله، لبنان و منطقه را وارد مرحله جدیدی از خشونت کرد و این عمل بزدلانه، به طور کلی و جزئی از سوی ما محکوم است.

اردوغان حملات رژیم اسرائیل به لبنان را محکوم کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان نوشت: لبنان و مردم لبنان هدف جدید سیاست نسل کشی، اشغالگری و تهاجم اسرائیل هستند که از ۷ اکتبر آن را دنبال می کند.

در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل، بسیاری از مردم لبنان از جمله کودکان در هفته گذشته به قتل رسیده اند. هیچ وجدانی نمی تواند چنین قتل عام را بپذیرد، عذر و توجیه کند.

تلاش های اسرائیل برای گسترش سیاست دیوانگی که در غزه و رام الله به اجرا درآورده بود به لبنان و سایر کشورهای منطقه اکنون باید متوقف شود.ما به عنوان ترکیه در این روزهای سخت در کنار مردم و دولت لبنان خواهیم بود و بار دیگر حملات غیرانسانی اسرائیل علیه لبنان را محکوم می‌کنیم.

روسیه ترور سیدحسن نصرالله را «قویا» محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را «قویا» محکوم کرده و از رژیم صهیونیستی خواست فورا، به خصومت‌ها پایان دهد.

لاوروف: شهادت سیدحسن نصرالله نگران‌کننده است

وزیر خارجه روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که ترورهای سیاسی مانند آنچه دیروز در بیروت اتفاق افتاد، نگران کننده هستند. لاوروف همچنین تاکید کرد که استفاده اسرائیل از فناوری به عنوان یک سلاح مرگبار در لبنان باید مورد تحقیق قرار گیرد.

سه روز عزای عمومی در عراق

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به منظور شهادت سید حسن نصرالله و همراهان ایشان، سه روز عزای عمومی در سراسر عراق اعلام کرد.

سه روز عزای عمومی در سوریه

در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی، دولت سوریه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

سه روز عزای عمومی در یمن 

رئیس‌جمهور صنعا در پی اقدام جنایت آمیز صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله ۳ روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد و پرچم‌ها نیز در این کشور به این مناسبت نیمه برافراشته خواهد بود.