به گزارش اکوایران، جو بایدن روز جمعه به خبرنگاران گفت که مطمئن است انتخابات آزاد و منصفانه خواهد بود، اما گفت که نگران احتمال خشونت در صورت امتناع دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از پذیرش خواست رای‌دهندگان است.

او گفت: «من مطمئن هستم که انتخابات آزاد و منصفانه خواهد بود. نمی‌دانم که آیا صلح‌آمیز خواهد بود یا خیر. چیزهایی که ترامپ گفته و چیزهایی که دفعه قبل، زمانی که نتیجه انتخابات را دوست نداشت، گفت، بسیار خطرناک بود.»

خبر مرتبط
دعوت‌ ترامپ از اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران!

اکوایران: رئیس‌جمهور سابق آمریکا از اسرائیل خواست در واکنش به حملات موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران به تاسیسات هسته‌ای حمله کند.

به گزارش ان‌پی‌آر، بایدن خاطرنشان کرد که در طول مناظره معاونت ریاست جمهوری این هفته، معاون ترامپ، سناتور اوهایو، جی دی ونس، نگفت که آیا ترامپ نتیجه انتخابات را می‌پذیرد یا خیر. وقتی از ونس پرسیده شد که آیا او و ترامپ نتایج انتخابات را به چالش می‌کشند - حتی اگر همه فرمانداران کشور آن را تأیید کنند - ونس گفت که او و ترامپ «روی آینده تمرکز کرده‌اند.»

ترامپ روز جمعه پس از اظهارات رئیس جمهور در جورجیا به خبرنگاران گفت: «من چیزی در مورد آنچه بایدن گفت نمی‌دانم. من فقط می‌توانم امیدوار باشم که انتخابات آزاد و منصفانه باشد، و فکر می‌کنم در این ایالت چنین خواهد بود، و امیدوارم در هر ایالتی چنین باشد، و فکر می‌کنم که ما خیلی خوب عمل خواهیم کرد.»

انتخابات آمریکا

در همین حال به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نمی‌داند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024، توافق صلحی را در غزه و لبنان انجام می‌دهد یا خیر.

بایدن در پاسخ به اظهارات یکی از متحدانش، سناتور کریس مورفی، که این هفته گفت نگران است نتانیاهو تا حدی به دلیل سیاست ایالات متحده، علاقه چندانی به صلح نداشته باشد.

بایدن روز جمعه گفت: «هیچ دولتی به اندازه من به اسرائیل کمک نکرده است. هیچ کدام. هیچ کدام هیچ کدام و من فکر می‌کنم که بی بی باید این را به خاطر داشته باشد. و اینکه آیا او می‌خواهد بر انتخابات تأثیر بگذارد، نمی‌دانم اما روی آن حساب نمی‌کنم.»